Wanneer je gebruik maakt van een PCI tv-kaart, hoort de kwaliteit dan gelijk te zijn aan de tv?

Ik wil een PCI tv kaart voor analoog gaan bestellen, maar vraag me af of de kwaliteit gelijk is aan dat wat je normaal op tv krijgt. Heb nu tijdelijk de P7131 van Asus, maar deze geeft zowat een zwart wit beeld, als je goed kijkt kun je nog ergens wat kleur ontdekken (helaas zijn er geen drivers voor te vinden en moet ik het doen met de drivers van Windows 7 64 bit zelf).

Hebben jullie ervaring met een goede Analoog PCI kaart voor Windows 7 64 bit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Nee, met een analoge TV-kaart krijg je een heel slecht beeld. Veel slechter dan het normale TV-beeld. En analoge PCI-TV-kaarten kun je nog alleen op Marktplaats vinden.
escape
13 jaar geleden
De beeldkwaliteit van de t.v. kaart is minder dan van analoge t.v. op een "echte" televisie, maar is alleszins acceptabel.
Zelf heb ik een t.v.kaart van Hauppauge, en ben daar goed tevreden over.
jc54
13 jaar geleden
Koop je een tv-kaart die digitale tv kan ontvangen, DVB-T.
Analoog is verleden tijd. In België zendt men geen analoge tv-signalen meer uit, ik vermoed dat Nederland zal volgen.