kun je een externe videokaart voor een laptop kopen?

Kun je voor een laptop een externe videokaart kopen?
Ik heb een laptop met een slechte videokaart maar wil er wel minecraft zonder lag op kunnen spelen (niet zware games).
Specs: i3 2350 2.3 ghz
4 gb ddr3 ram
Ik wil wel een betere video kaart maar wil niet de hele laptop open hebben.
Ik wil alleen maar lichte tot middelmatige games spelen.
Is er iets als een externe video kaart of zijn er andere oplossingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Om kort te gaan: Nee, dat is niet mogelijk de interfaces naar 'buiten' zoals USB , eSATA, FireWire zijn niet geschikt om grafische data naar een monitor te sturen, nog buiten het feit dat het relatief langzame interfaces zijn. Als je niet wilt dat de laptop open geschroefd moet worden, als de GPU al los als kaartje op je MOBO zit wat bijna nooit het geval is bij budget laptops, zit er niets anders op dan een totaal andere(lees: krachtiger) laptop aan te schaffen, en je huidige op marktplaats te knallen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je laptop heeft een processor met geintegreerde gpu, te weten de HD Graphics 3000.

Toegevoegd na 1 minuut:
Te snel op "Geef antwoord" geklikt. :D Enfin, de gpu is inderdaad niet erg krachtig te noemen. Ik haal met de HD Graphics 4000 60 fps met Minecraft op middelmatige instellingen.

Het enige wat je kunt doen, is spelen met de instellingen tot je een acceptabele framerate haalt. Lukt dat niet en wil je per se Minecraft kunnen spelen op een laptop, dan zit er niets anders op dan een andere te kopen.