Je zult weinig merken van de kwaliteitverschillen die er bij ieder ander merk toch wel aanwezig zullen zijn. Het verkleuren van de letters (vooral bij de laatste restjes inkt) en sommige delen van letters op de stempel die niet of nauwelijks meer geraakt worden door de inkt, zullen bij elk ander merk verschillen. De levensduur van een cartridges zal in zijn totaliteit ook zeker een rol spelen. Denk hierbij aan uitdroging van de inkt na een lange tijd niet geprint of gekopiëerd te hebben.

Je zult het op het eerste gezicht dus niet snel merken, maar verschil in kwaliteit is er zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Dus voor zwart maakt het niet uit of je nou merk of huismerk gebruikt, als je de printer maar goed onderhoud?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hem vaak gebruikt ;) Een huismerk KAN goed uit dezelfde fabriek komen en dus even goed zijn. Wel denk ik in dit geval dat het dan 2e keus inkt is van die fabriek, maar wel hetzelfde behandeld. Alleen het etiket veranderd dan en de prijs word lager voor een huismerk, omdat er veel word ingekocht. Ik ben van mening dat (ook al komt de inkt van dezelfde fabriek) het huismerk toch net iets "slechter" is als je je printer bijvoorbeeld maar 2x in een half jaar gebruikt. (dit hoeft dus niet) De inkt KAN sneller uitdrogen/verharden of verkleuren. Bijvoorbeeld; een huismerk van de beste inkt producent, kan dus net zo goed zijn als een (iets minder bekend, maar wel goed) merk van een andere producent. Ook denk ik (net als bij baterijen) dat het verschil tussen de productiedag en de verkoopdatum van belang is. Als je inkt koopt die al 6 jaar in die winkel heeft gelegen en je gaat hem pas na 2 jaar gebruiken en print er maar 1x per maand mee, dan denk ik dat deze eerder uitdroogd en verkleurd dan wanneer je de inkt een dag na de productiedag, 20x per dag gaat gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan het merk.
De cartridges van bijv. 123inkt.nl zijn zeer goed.
Alsook de cartridges van Wecare.

Deze schelen aanzienlijk in prijs met de originele.

Er zijn echter ook slechte cartridges .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar hebben wij ook de cartridges vandaan.
Scheelt enorm in prijs.
Wij hebben oa de Epson Stylus SX535WD (wifi)
met gescheiden cartridges.
Huismerk doet niet onder voor origineel.