Is het werkelijk waar dat als je meer data op je harde schijf hebt staan dat die dan zwaarder wordt?

vroeg me af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar. Hoeveel data er op staat maakt niet uit voor het gewicht. In feite bestaat je hele harde schijf uit schakelaartjes die op 0 of 1 kunnen staan. En op welk getal hij staat maakt uiteraard niet uit voo rhet gewicht.

Toegevoegd na 3 minuten:
In feite bestaat alles wat door computers wordt 'opgebouwd' uit nullen en eentjes. Dat heet binaire taal. Zo staat hier Elias in binaire taal.
Je computer kent die taal dus en is in staat om de nullen en eentjes om te zetten naar beeld, geluid of wat je dan ook wil. Je hele harde schijf, waar al je documenten, muziek, films of wat dan ook op staat bestaat dus eigenlijk uit piepkleine abstracte schakelaartjes die op 0 of op 1 kunnen staan. En die schakelaartjes zijn er al, die wegen niet minder afhankelijk van welke kant ze op staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat is onzin!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
ok!!!
Het veranderen van magnetische richting van de moleculen op het oppervlak van de schijven zal natuurlijk geen verandering van massa geven.
Nee dus.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets abstracts kan je niet aanraken, dus is gewichtloos XD
wordt je beeldscherm ook zwaarder als het vol met letters zit?
nope XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha Nou misschien zwaarder van het stof :d
Nee dit is echt niet zo hoor