Drive in macbook wilt wel cd afspelen maar niet branden of dvd's afspelen hoe kan dit?

Een tijdje geleden heb ik 2de hands een macbook pro gekocht.
Bij de aankoop wist ik dat de drive niet werkte. Via marktplaats een superdrive gekocht en ingebouwd.

Nu wilt de drive alleen cd's afspelen. Bij dvd's geeft hij aan dat er een lege dvd geplaatst is en met het branden krijg ik een foutcode (zie foto) wat kan ik hier precies aan doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Die foutmelding heb ik eerder gezien
met een partij goedkope DVD's.

Ik zie dat je toast gebruikt,
gebruik dan eens een lagere brandsnelheid dan het maximum aangeraden. (ik gebruik altijd 4x voor de zekerheid)
En sommige merken DVD's werken gewoon niet of veel minder (zonder verklaring)

Overigens, zelf gebrande DVD's zijn niet echt betrouwbaar,
je loopt de kans dat ze na een paar jaar niet meer te lezen zijn!
En als je de prijs per Gb vergelijkt is een USB HD een in prijs vergelijkbare oplossing. Maar betrouwbaarder, en gelijk 2 terabyte online!

Toegevoegd na 1 uur:
het zelf branden van DVD's heb ik eigenlijk 4-5 jaar geleden al opgegeven, omdat het als back-up erg onbetrouwbaar is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik had Toast gebruikt. Nog enig idee hoe het kan dat hij dvd's niet wilt afspelen? Degene die ik wilde afspelen waren geen gebrande dvds
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gekochte DVD zou geen probleem horen te zijn,
maar ik ben met het hele DVD en CD concept al een jaar of 5 geleden gestopt...een losse HD is goedkoper en sneller,
de DVD's die ik een jaar eerder had gebrand waren vaak al niet meer leesbaar! DVD's is een medium waar ik helemaal BRRrrr en wegwezen van wordt.
(download gewoon die film, je hebt er al ruim voor betaald)