Drive in macbook wilt wel cd afspelen maar niet branden of dvd's afspelen hoe kan dit?

Een tijdje geleden heb ik 2de hands een macbook pro gekocht.
Bij de aankoop wist ik dat de drive niet werkte. Via marktplaats een superdrive gekocht en ingebouwd.

Nu wilt de drive alleen cd's afspelen. Bij dvd's geeft hij aan dat er een lege dvd geplaatst is en met het branden krijg ik een foutcode (zie foto) wat kan ik hier precies aan doen?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Die foutmelding heb ik eerder gezien met een partij goedkope DVD's. Ik zie dat je toast gebruikt, gebruik dan eens een lagere brandsnelheid dan het maximum aangeraden. (ik gebruik altijd 4x voor de zekerheid) En sommige merken DVD's werken gewoon niet of veel minder (zonder verklaring) Overigens, zelf gebrande DVD's zijn niet echt betrouwbaar, je loopt de kans dat ze na een paar jaar niet meer te lezen zijn! En als je de prijs per Gb vergelijkt is een USB HD een in prijs vergelijkbare oplossing. Maar betrouwbaarder, en gelijk 2 terabyte online! Toegevoegd na 1 uur: het zelf branden van DVD's heb ik eigenlijk 4-5 jaar geleden al opgegeven, omdat het als back-up erg onbetrouwbaar is!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100