Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je op de ziggo modem 2 routers aansluiten (ziggo modem> 1 router > 2de router) kan dat??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan, Je moet alleen zorgen dat maar één van de routers fungeert als DHCP-server, anders krijg je conflicten.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Je kan de 2 routers aan elkaar koppelen zonder dat het uitmaakt welk modem je hebt. Ze hebben dan ook allebei internet, alleen heb je dan 2 netwerken i.p.v. 1. Ik neem aan dat je 1 'thuisnetwerk' wil hebben. Om dat te doen moet je bij de instellingen zijn. Hier een beschrijving die ik bij ondervernoemde bron vond.

---------------------------

kijk eerst in de 1e router wat het ip nummer is en van welk tot welk nummer de dhcp range loopt

hierna met 1 computer op de 2e router gaan

hiervan in de setup van de router gaan

en stel eerst een ip nummer in
binnen de reeks van de oude router maar buiten de dhcp reeks hiervan

de router zal zich afmelden

hierna weer in de router gaan (met het nieuwe nummer)

en de dhcp server uit zetten

hierna je netwerk opbouwen

de kabel tussen de 2 routers loopt van lan poort naar lan poort (de wan poort van de 2e router blijft leeg)

----------------------------

Ik ga dit zelf ook doen, want het wifi in huis gaat niet helemaal tot de zolder. Met 2 routers in hetzelfde netwerk is dat makkelijk opgelost!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding