Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een koeler handig voor een laptop?

Hallo beste leden.

Ik zag vandaag in de winkel een koeler voor laptops staan.
Ik game vaak op mijn laptop waardoor hij snel warm en zelfs heet wordt.
Helpt een koeler daarbij?
Of is het verschil zonder en met koeler niet groot?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan wat voor koeler het is, het gaat erom dat het inwendige zoals processor en videokaart en mobo voldoende gekoeld worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening onzin, je laptop moet zichzelf koel genoeg houden, tenzij je hem "overclockt", tevens wel lt stofvrij en de lucht in en uitgangen niet blokkeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig is het alleen jou mening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bang dat het ook een feit is, allemaal verkoop praat!
Dat zal zeker helpen bij een laptop waar op word gegamed. Met die koeler zal je laptop waarschijnlijk beter presteren op langdurige periode. Het is namelijk niet goed voor een pc om warm/heet te worden. Als hij oververhit raakt, zal hij meteen uitvallen. Je laptop zal er ook slomer van worden. Hoe meer je laptop warm of heet is en hoe vaker je laptop misschien zelfs uitvalt van de hitte, hoe meer kans je laptop maakt op een fatale crash! En je laptop word ook steeds trager. De koeler zal warmte voorkomen en hierdoor zal je laptop langer meegaan.

Tip: pak ook eens een föhn en blaas daarmee door alle openingen/ ventilatie-uitgangen van je laptop om stof te verwijderen. Het stof zal voor meer warmte zorgen en ook eventueel voor vertraging van je ventilatie. Hier word je computer ook sneller van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding