Ik wil een ipad3 kopen met 16gb, maar door zijn enorme retina scherm zijn apps heel groot. Is 16gb dan wel genoeg?

Ik zet er geen muziek op wel foto's en misschien een film of 2 .. b.v.d Timo Beelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Een scherm met een hoge resolutie maakt de apps niet groter. Vraagt het meer van de grafische processor om het toegenomen aantal pixels aan te sturen. Maar ik vind persoonlijk 16Gb aan de krappe kant, want na de firmware mag je blij zijn als je 14,5Gb overhoudt. Een beetje HD film is 8Gb. Als je het geld hebt, zou ik voor een 32Gb versie gaan.

Toegevoegd na 31 seconden:
Voor de tweede zin moet 'Wel' staan.
paulus811
11 jaar geleden
De grootte van de apps heeft daar niets mee te maken
of je het nu op een iphone zet of anderzins.
de groot van de apps is gewoon hetzelfde de plaatjes worden gewoon geresized
tja en 16gig is voldoende voor een film of 2
bovendien kan je deze wellicht streamen vanaf je hoofd pc ?
met vlc streamer ??
erg handig via wifi
capthavoc
11 jaar geleden
De meeste apps worden niet groter, het blijven dezelfde apps, alleen word er op de ipad 3 een laagje anti-aliasing overheen getrokken, waardoor alles wat minder blokkerig eruit gaat zien.

Wat ik zou doen in jouw geval is hem jailbreaken, daarna kun je met de camera kit gewoon USB sticks en Portable Hardeschijven inpluggen. Dan ben je veel goedkoper uit en je kunt alles ook nog makkelijker op je Ipad krijgen, je zal ze nog wel eerst moeten converten en via de PC de ondertitels inbakken want dat kan de ipad denk ik niet zelf.
Ik had vorige week een USB stick van 64 gb gekocht bij de saturn, dat kost tegenwoordig nog maar 35 euro

Als je het voor apps wilt doen zou ik wel minstens 32 halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat hangt er vanaf hoeveel games je wilt spelen.

een game zal gemiddeld iets van 30 MB zijn. natuurlijk zijn er uitschieters.

je houd nog wel ruim 10 Gig over na twee films en wat foto's (want op die 16 gig staat ook al de software). dus als je een hardcore gamer bent zou ik voor een 32 (of 64) gaan.

ik heb een ipad 3 32 gig, wifi+4g. en ik speel ook graag spelletjes, en heb nog 12 gig over (ik gebruik hem ook zakelijk, dus daar gaat ook wat geheugen aan verloren)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een app voor een iPad 3 is niet groter dan een app voor een iPad 1. Mijn iPad 1 heeft ook 16 GB. Ik heb 109 apps geïnstalleerd, veel foto's en een paar honderd mp3's. Ik heb nog 5,2 GB over. Ik heb geen films. Die stream ik via Air Video.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb geen games, wel zakelijke software.