Hoe kun je een webserver opzetten?

ik wil graag van een oude home pc een webserver maken vanuit mijn huis, maar mijn vraag is hoe kan ik van mijn oude pc een webserver maken? en hoe kan ik een domein als (bijvoorbeeld: test.nl) eraan koppelen?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3K

Antwoorden (4)

Dns aanschaffen en laten verwijzen naar je ip. Verder wamp server installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste stap is het installeren van de benodigde software. Er zijn meerdere mogelijkheden maar Apache is de meest populaire optie.

http://webdesign.about.com/cs/apache/a/aainstapachewin.htm

Daarna zul je een domeinnaam moeten registreren. Dat kan bijvoorbeeld op

http://www.yourhosting.nl

Vervolgens is het een kwestie van het instellen van de DNS zodat de domeinnaam naar het ip-adres van jouw server verwijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kant en klaar systeem is gratis te vinden op www.ISPConfig.org. Niet heel makkelijk om te installeren, maar zeker de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf Windows Home Server geinstalleerd. Dit geeft veel mogelijkheden, ook het draaien van een webserver.
Rond de vijf tientjes voor een oem versie ( tweakers.net/pricewatch) heb je een goedkope manier om te experimenteren. Daarnaast zorgt het ook automatisch voor back-ups,dient hij als mediaserver, printerserver, fileserver etc.
De specs van Windows Home Server V1 , die ook nog verkrijgbaar is, zijn zeer bescheiden.