Ram Geheugen vol? hoe te verhelpen?

ik probeerde vanmiddag een spel te instaleren en mijn computer gaf opeens aan:

dit spel vereist minimaal 64 mb ram om goed te kunnen functioneren. we hebben geconstateerd dat je pc minder ram heeft, waardoor je mogelijk met langzamere presentaties wordt geconfronteerd. wil je verder gaan?

wat wordt er bedoeld met je ram geheugen, wat is dat eigenlijk en kan ik misschien wat bestanden weggooien om deze weer groter te maken of licht het aan totaal iets anders? en hoe kan ik het geheugen weer vrij maken? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
10.1K

Het beste antwoord

RAM geheugen (random acces memory). heet ook wel je werk geheugen. Dit zijn de bankjes die een tijdelijke opslagen vormen tussen je processor en je hardeschijf.

Je kan wat (zware) programma's afsluiten om meer RAM geheugen te winnen.

Als het probleem zich blijft voordoen, dan kun je ervoor kiezen meer RAM geheugen te kopen en deze in je computer te zetten. Het is wel nodig dat je het goede type RAM gheugen erin drukt. (BIJV DDR DDR 2 DDR 3)
.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ram geheugen is het geheugen dat in je PC zit. Elke PC heeft meer of minder geheugen. Elk programma dat draait op een PC heeft geheugen nodig. Hoe meer programma's er draaien, des te meer geheugen wordt er gebruikt en des te sneller je geheugen vol kan zitten.
Een pc kun je uitbreiden met extra geheugen, dat kost niet zo veel.
In dit geval zou je eerst even de PC kunnen laten herstarten, dan komt er meer geheugen vrij en zal het spel mogelijk wel te installeren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet veel?
1gb koste 50 euro :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prijs is afhankelijk van het soort geheugen. Verder kun je ook op zoek gaan naar de goedkoopste shop, voor 20 euro kun je ook 1 Gbyte kopen.