Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn laptop opnieuw laten installeren?

Ik ben nu in een week al 3x in opstart herstel terecht gekomen. Nu moet ik zeggen dat hij ook al een tijdje erg lang opstart. Moet ik mijn laptop misschien opnieuw installeren? Ik doe elke dag braaf defragmenteren, virusscan en CCleaner uitvoeren. Het is trouwens een Acer..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
771
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien eens een computermannetje langs laten komen?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft u met Ccleaner ook als eens uw register gescand op mogelijke fouten ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke dag defragmenteren is niet nodig. Wekelijks misschien zelfs maandelijks is een beter idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou goed, moet ik hem opnieuw installeren was mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat dit overdreven schoonmaak gedrag meer fout dan goed aan het doen is. Als je elke dag je houten tafel gaat schuren en inlakken blijft er ook niks meer van over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Elke dag defragmenteren is niet nodig. Wekelijks misschien zelfs maandelijks is een beter idee." Hooguit 1x in de 3 maanden. Hooguit.
Microsoft zèlf zegt dat er niet meer dan 15% harddisk snelheid is te winnen, en dat alleen in het allerslechtste geval en dat in de tijd dat Vista en 7 nog niet bestonden. Bij Vista en 7 is 't de vraag of defragmenteren uberhaupt nog wel voldoende nuttig nut heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als ik het zo hoor dan onderhoud je je computer al erg goed. Problemen als dit kunnen door van alles worden veroorzaak. Een stukje software die problemen heeft, fout in je register en nog veel meer. Maar liggende aan wat er precies gebeurd waardoor de pc denk opstartherstel denkt nodig te hebben kan het zelf komen door stof of falen van je hardware. Je kan natuurlijk altijd even proberen de computer te formatteren en kijken of het werkt. Zo niet kan je eens nadenken over hoelang je de computer al hebt en of misschien een nieuwe een idee is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan basis herstellen doen dan gooit de leptop geen bestanden weg aleen het software word opnieuw ge instaleert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het toch controleren op een virus. In dit geval kun je het best de evaluatieversie proberen van Malware Bytes. Die kun je gratis downloaden bijvoorbeeld hier http://www.idealsoftware.nl/MBAM/. Dit is een gerenomeerd programma. Het zal verbazen wat die er nog uithaald ondanks een goede virusscanner.
Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe eerst eens:
Start / {uitvoeren} / msconfig.
Selecteer Opstarten.
Vink ALLES uit. Herstart de PC. Dan praten we verder :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding