Is er op internet een lijst te vinden waar de gebruiksduur van een batterij op staat?

Ik zoek een epad, maar wil wel een lange gebruiksduur van de batterij. Bijv. 4000mAh Li-ion Battery? Is hier aan te zien hoe lang je kan werken op een epad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

4000mAh betekent dat een apparaat dat 4000 mA aan stroom verbruikt, 1 uur kan draaien op deze batterij. Dus als je weet wat je epad (?) verbruikt, kan je uitrekenen welke eisen je wilt stellen aan je batterij. Bijvoorbeeld: het apparaat verbruikt 400 mA, en je wilt tenminste 10 uur kunnen draaien op een volle batterij, dan moet je een batterij van minstens 4000 mAh kopen. Lijstjes van gebruiksduur zijn er dus niet, want deze is afhankelijk van de capaciteit van de batterij (in mAh) en het verbruik van het apparaat (in mA).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al eens geprobeerd om te googelen ?

zet je vraag tussen quotes (dubbele aanhalingstekens) in de searchbox en googel komt met een antwoord op je exacte vraag.

in jou geval dus 2,7 uur.

Succes,

Stef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Happylife,

nee, op internet kan je geen lijst vinden over de gebruiksduur van batterijen.

de gebruiksduur is afhankelijk van het type batterij, de omgevingstemperatuur en natuurlijk de belasting en de belasting intervallen.

sluit de batterij aan op het gewenste apparaat, en zie hoe lang het werkt. gebruik het apparaat op de normale manier, want ook de gebruiksintervallen bepalen de levensduur van de batterij.

oplaadbare batterijen gaan korter mee en geven bovendien minder spanning. maar je kan ze vele keren opladen, waardoor het uiteindelijk resultaat voordelig is.

voor kleine vermogens (klokken) is een oplaadbare batterij niet zinvol, omdat de zelfontlading van deze batterijen groter is dan de belasting.
normale batterijen hebben een geringe zelfontlading, oplaadbare batterijen lopen uitzichzelf leeg, ook als je ze niet gebruikt.

groeten, Dré