Hulp bij samenstellen/kopen van PC?

Ik wil graag een goeie gamePC, mijn budget is ± 700 euro. Ik wil sowieso een AMD moederbord met een minimaal quadcore processor. Ook wil ik een AMD videokaart die guild wars 2 in combo met de andere specificaties Guild wars op goede kwaliteit-prestatie kan runnen. Wie kan mij helpen met deze build of complete PC. Ik heb al 2 SATA harde schijven (2x250 GB). Groeten Vincent

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik vragen mag, waarom wil je zo graag AMD?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beste is gewoon als je intel i5/i7 neemt met Nvidia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar AMD is ook goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, in principe wil ik niet AMD maar intel is duurder, en dan heb ik liever betere AMD, maar i5 quadcore is ook wel ok

Antwoorden (3)

Als je met je verlanglijstje en je budget naar een computerspeciaalzaak gaat, dan zetten ze daar een prima PC in elkaar voor dat geld.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
te kort door de bocht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad
Ik heb even een mooie samenstelling gemaakt waar je de allerbeste games op high kan draaien.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B485373%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B491251%5D=1&product%5B497341%5D=1&product%5B479108%5D=1&product%5B393950%5D=1

Toelichting bij keuze

Videokaart: 7850 van AMD zeer goede kwaliteit/prijs verhouding ook behoorlijk zuinig.

Processor: 3de generatie Ivy-Bridge I5 3550. Snelle quadcore processor en zeker goed genoeg voor de nieuwste games,

RAM: Gewoon de goedkoopste 8gb kit die ik kon vinden.
Voldoet prima aan een game pc.

Moederbord: Gewoon een basic bordje van gigabyte maar wel met ondersteuning voor de Ivy-Bridge processors en usb 3.0.

Voeding: 600 watt van Cooler Master meer dan genoeg watt en ook betrouwbaar.

DVD Brander: De goedkoopste brander van Sony die er is maar hij doet wat hij moet doen.

Behuizing: Zeer mooie kast met usb 3.0, veel inbouwmogelijkheden en met standaard 3 fans geïnstalleerd zodat de pc lekker koel blijft.

Besturingssoftware: Windows 7 home premium

Ik weet dat je iets boven je budget uitstijgt maar dat kunt kiezen om een iets mindere kast te kopen zoals deze: http://azerty.nl/producten/product_detail/1044/486688/aerocool-strike-x-one-advance-midtowermodel-atx-geen-voeding-zwart-usb-audio.html

Je kunt natuurlijk de pc laten samenstellen maar dat kost ongeveer 50 euro. Je kunt hem beter zelf in elkaar zetten. Veel mensen denken dat je hiervoor heel goed moet zijn maar dat is niet zo. Met behulp van wat forums (zoals deze http://www.bouweenpc.nl/) kan iedereen het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw, echt zeer bedankt voor deze build, Het ziet er allemaal erg goed uit, maar ik heb al een versie van Windows voor de Nieuwe Pc dus dan gaat er ook nog eens 90 euro af :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee, maar ik zie wel dat je hebt gekozen voor een videokaart zonder vga aansluiting, is dat bewust. Want ik zou erg blij zijn als ik ook vga kon gebruiken, Maar er staat op Azerty, *VGA met adapter*. Dus hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan en mooi dat je al een besturingssysteem hebt. In dat geval past deze pc precies in je budget. :)
Bijna elke moderne videokaart heeft geen VGA maar DVI en HDMI. Maar met deze videokaart wordt gewoon een DVI naar VGA converter meegeleverd. Dus je kan gewoon een VGA beeldscherm gebruiken.
Voorbeeld van de converter die je erbij krijgt;
http://www.tvcables.co.uk/images//items/vga-to-dvi.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VGA op een videokaart sterft hard uit, het is ook geen probleem vanwege de DVI-VGA adapters.
ik heb onlangs zelf een computer gebouwd.

dit is een goeie en sterke processor:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Processor/AMD-FX4100-Black-Edition,sAM3/1231864
(met deze hele set kan de processor op 4.6ghz draaien)

moederbord:
http://www.mycom.nl/Products/View/1179010.aspx

geheugen:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-DOMINATOR-GT,18668GB-KIT/1309408
(eventueel 2keer die set voor 16GB geheugen)

videokaart:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Asus-GeForce-GTX550-Ti-DC,1GB/1159998

voeding:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Voeding/Corsair-CX-500WATT-V2/1178799

kast:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Behuizing/Antec-One-Hundred/1355212
(ik vind deze eerlijk gezecht wel mooi =P)

dit is mijn pc en het is een super pc.
pas wel op als je gaat overclocken kan warm worden.
dit moederbord heeft 6sata aansluitingen zou genoeg moeten zijn =p
en je houd genoeg geld over voor andere upgrades.

Toegevoegd na 15 minuten:
ik zet eer geen besturingsysteem onder.
ik denk dat je voor windows maar je zou ook voor linux kunnen kiezen.
maar ik adviseer een 64bit besturingssysteem te nemen want als je 32bit gebruikt kan je maar 3gb geheugen gebruiken en dan is het zonde om 8gb te hebben
en een dvd speler is niet essentieel is voor een computer
wel heel handig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het niet helemaal eens met jou keuze.
De kast en de voeding zijn wel goed maar er kan een veel betere videokaart en processor in. En voor het RAM geheugen betaal je 2 keer te veel. Voor gaming en normaal computeren maakt het niet uit wat voor RAM je hebt als het maar genoeg is (ongeveer 8GB). Verder ben je de DVD brander vergeten en ook een besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een snelle pc maar het kan altijd sneller en nieuwer.
deze set is ong 5maand oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wel snel maar niet geschikt voor gaming. Voor dat budget kun je iets veel mooiers krijgen.