heb een apple macbook uit begin 2008 zonder batterij.Is het dan erg dat hij soms opeens helemaal uit valt? (als de netvoeding eruit valt)

de batterij zit nog wel in de computer maar is gewoon helemaal dood. Als ik mn macbook dan wil verplaatsen valt de voeding er wel eens uit. Dan valt ie in een keer uit.
is dat erg ???????????
en weet iemand een plek waar je zo een batterij goedkoop kan kopen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het is niet schadelijk voor je laptop, hetzelfde gebeurt als je lang de aan/uit-knop indrukt. Je verliest hooguit niet opgeslagen bestanden.

Voor vervanging van de batterij kun je bij Apple aankloppen of naar een service-point gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een computer is in beginsel gewoon een apparaat dat werkt wanneer je er stroom op zet en stopt met werken wanneer je de stroom eraf haalt. Geld ook gewoon voor de hedendaagse computers alleen zijn er wat beveiligingen toegevoegd die er voor moeten zorgen dat de stroom er pas af gaat op een moment dat er geen programma’s meer actief bezig zijn met data om zo eventuele data corruptie te voorkomen.

Dus het is enkel in die zin "erg" dat er datacorruptie kan ontstaan als het mocht gebeuren op een erg ongunstig moment. Maar ik neem aan dat je dat ding niet gaat verplaatsen terwijl je zoiets als "video renderen" aan ‘t doen bent.
In het ergste geval dus dat er data corruptie in het OS zelf ontstaat kom je het OS aan het herinstalleren / herstellen. Je hardware hoort er niet kapot van te gaan.

Hier zijn doorgaans wel voordelige accu’s te vinden.
http://www.subtel.nl/apple/accus/index.htm

Ook kun je zoiets (direct) uit China halen dan is deze wel voordelig.
http://www.batterybay.net/Apple-Laptop-Battery-s/264.htm (paypal)

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor dat laatste linkje, maak wel eerst een account aan anders kun je ndien je bestelling niet meer volgen. Er wordt namelijk niet automatisch bij bestellen een account aangemaakt hoewel je dat wel zou verwachten want account aanmaken ziet er nagenoeg hetzelfde uit als hoe het eruit ziet bij het bestellen zonder ingelogd te zijn.