Waarom bouwen ze "gewone" pc's nog altijd in die idioot grote kasten ?

Allemaal lege ruimte in die grote kasten. In laptops kun je zien hoe klein het kan. Maar zo klein hoeft het voor een gewone pc nou ook weer niet. Maar alles kan natuurlijk makkelijk in een schoenendoos of nog kleiner en dat scheelt weer een hoop ruimte.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (6)

In die grote kast zit er allemaal van die groene platen en zo he, moederbord, harde schijf tv-internet-video kaart enz ja noem maar op. Om al die dingen in een klein kastje te zetten hebben ze allemaal nieuwe machines ervoor nodig. Ten eerste kost dat hoop geld. Ten tweede kost ook veel tijd. Wie weet misschien zijn ze er mee bezig. Trouwens Medion heeft wel zo iets uitgebracht zonder kast. Of te wel een platte kast onder het scherm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is wel fijn als je zelf nog een s een onderdeel moet vervangen.
je kunt overal goed bij komen,een paar schroeven en je hebt de kast open.
bij de labtop wordt dit al een stuk moeilijker,en de fabrikant zou het liefst hebben dat je de kast helemaal niet meer open kunt maken en zelf niks meer kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook een stuk kleiner. De Fit PC (zie link) is net iets groter dan een auto sleutel. Het nadeel van zo'n klein pc'tje is dat er geen standaard elementen in passen (dus even een harde schijf bij prikken kan alleen extern) en dat voornamelijk de koeling een stuk minder is.

Een ander 'klein' probleem is dat wanneer je met stofzuigen achter de snoeren blijft hangen je direct je computertje op de grond gooit (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lege ruimte in de PC biedt je ook nog eens ruimte voor stromende lucht, hetgeen de boel koelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er dient in een Computer ook plaats te zijn voor de airflow (luchtstroom) voor het koelen van de componenten. Natuurlijk is het ook mogelijk om kleinde kasten te gebruiken met kleine componenten, alleen zijn deze vaak duurder en/of "slechter".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 vooral airflow en het is handig om nieuwe componenten toe te kunnen voegen
Grote kasten zijn typisch voor hobbyisten.
Als je wilt overklokken moet je vaak grote koelers gaan gebruiken of zelfs waterkoeling. Dat vraagt meer ruimte.
Ook als je meerdere harde schijven en DVD-units wilt inbouwen dan heb je ruimte nodig. Om maar niet te spreken over de dure dual-videokaarten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koelers.. daar mag ik ook wel eens aan beginnen.. en een nieuw moederbord vrees ik.. en stofvrij maken.. en.. ach weetje wat. Ik breng 'm wel gewoon naar de winkel. >_>
AWM
14 jaar geleden
Kun je doen. Maar PC's zelf bouwen is een leuke hobby.
En het is reuze simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja voor jou? Kom mij dan maar eens helpen! :P
Mijn computer en ik hebben altijd ruzie!