hoe formateer je een de hoofd schijf als de dvd speler niet meer werkt?

ik heb hier een computer staan waarvan de dvd speler het niet meer doet, nieuwe draad of nieuwe dvd speler heeft geen nut... mogelijk is er iets mis met het moederboard... (mogelijk doorgebrand?)

ik wil de harde schijf helemaal formateren en met de harde schijf aan een schone lei beginnen...
maar hoe doe ik dit zonder dvd speler?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je kunt hiervoor het programma Kill disk gebruiken dat je opstart via een diskette of USB stick.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt hiervoor de gratis versie gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de pagina van de fabrikant volg je de instructies "Booting for DOS from a USB Disk".

Toegevoegd na 9 uur:
Zoals het andere antwoord aangeeft kan je ook de windows installatie vanaf een USB stick draaien. Je zou dan ook vanaf de USB stick de windows installer kunnen starten en via de installer de schijf formatteren en een schone installatie te doen.

Je vraag was hoe je een disk formatteert als de DVD speler niet meer werkt, dus vandaar dat ik niet specifiek inging op een installatie van Windows zonder DVD. Maar dat staat al in het andere antwoord beschreven.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was je vraag niet ;o) Killdisk draait zelfs op een ouderwetse diskette. Ik ging er vanuit dat je de schijf wilde wissen. Je geeft aan dat je moederbord niet goed is omdat je aangeeft dat een nieuwe DVD speler (kost een paar tientjes) geen nut meer heeft? Als het moederbord kapot is zou ik dat ook vervangen en een nieuwe DVD speler erin zetten. Windows draait vanaf DVD, niet vanaf USB stick. Heb je wel eens geprobeerd een exerne DVD speler met een USB uitgan aan te sluiten via USB?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je hebt gelijk!
U kunt uw harde schijf formateren en een geheel schone windows instaleren met behulp van een usb-stick.

Windows ( dan heb ik het over 7 ) laat zich gemakkelijk instaleren vanaf een usb stick.

U moet alleen zien te zorgen dat u een goede windows schijf in uw bezit heeft en deze even aan de hand van een andere computer op de usb overzet.

Maar als het de moeite loont gezien de huidige staat?
Zou liever eerst de computer repareren en dan beginnen met het opnieuw opzetten.

Bij de bronvermelding bevind zich een stap voor stap handleiding welke goed te volgen is.
De eventuele benodigde downloads zijn daar ook te vinden.

Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard moet u dan wel als u een schone installatie wil,
via de windows setup de schijf formateren.