Wat moet ik in Turkije doen of kopen om daar te kunnen internetten met mijn laptop?

Heb pas een laptop aangeschaft die ik nu voor het eerst mee wil nemen, op vakantie naar Turkije. Ik weet niet hoe ik daar op het internet kom. Moet ik iets kopen en wat kost dat dan?

12 jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een goedkope op marktplaats??
zondag
12 jaar geleden
Een goedkope wat?

Het beste antwoord

In Turkije heb je internetproviders die voor een bepaald termijn bijv 1maand internet aanbieden d.m.v. Internet usbtje. Een bekend provider is AVEA of Vodafone
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een vakantie met een hotel hebt geboekt hebben ze meestal in dat hotel wel wifi dus wat je kunt doen is even de wachtwoord vragen en dat is t. Maar stel er is geen wifi of je hebt een huis in turkije dan weet ik het niet zo goed wat je kunt doen ik weet niet of de providers in turkije een eenmalig internetstick hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een abbonement afsluiten in Turkije, net zoals in Nederland. Maar jij blijft er niet voor eeuwig, daarom is het beter als je een telefonie of internetzaak binnenstapt om even te informeren voor die sticks die je voor maandelijks kunt kopen. Ik ga dit binnenkort ook doen, via de provider Türkcell.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een smartphone als modem kunnen gebruiken, als je af en toe wat wilt mailen. Dat gaat via een prepaid sim voor de telefoon die je daar kunt kopen, probeer er een met 3G te kopen.

Waarschijnlijk kun je in het hotel ook wel van het draadloze internet gebruik maken, al dan niet tegen betaling. Ik neem aan dat je een wireless radio in je laptop hebt, anders moet je nog een wireless dongle kopen en installeren (ca 10 euro).

Een USB 3G dongle is ook een prima oplossing natuurlijk, maar ik denk dat het via een telefoon wat goedkoper kan en dat de snelheid via 3G ongeveer hetzelfde is. Met een smartphone kun je ook nog naar huis bellen via fring of chatten over msn etc met hetzelfde programma, dus dat is wat veelzijdiger.

Smartphones kun je ook nog over het GSM netwerk (GPRS) gebruiken om te internetten, een alternatief in afgelegen gebieden waar je geen 3G netwerk hebt, maar wel GSM.

Kortom in de praktijk zul je waarschijnlijk gewoon even bij het hotel moeten vragen naar hun draadloze netwerk.