welke processor is beter Intel Core i3 2120 / 3.3 GHz of AMD Athlon II X3 460 / 3.4 GH ?

??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van je bedoelingen ermee af.

Antwoorden (2)

Dat zal toch de i3 zijn. Die scoort ~4000 punten en die 460 maar ~2900.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de i3 is sneller, hoewel hij ook 35 euro duurder is, dus dit is een beetje appels met goedkope peren vergelijken.

een betere vergelijking zou zijn, deze i3, tegen een phenom II x4, 965, daar deze ongeveer hetzelfde kosten.

in dit geval is de phenom II NET iets sneller, maar dat verschil is te verwaarlozen.

de phenom II heeft wel een "geunlockde multiplier", dus zelfs een leek kan daar, zonder alteveel moeite, een paar 100 extra mhz uithalen, ook zijn de moederbordjes voor de AMD in mijn ogen net wat goedkoper.

Een amd boardje met de nieuwste/snelste chipset heb je al vanaf 71 euro, bij intel zit je dan in de budget/miniATX boardjes.
(bv, intel boardje heeft sata-2, 3gb/s & 10x usb 2.0, amd boardje daarintegen heeft sata-3 6gb/s & 2x usb 3.0 + 10x usb 2.0)

amd boardje waar ik het over heb: Moederbord AMD Asrock 970 Extreme3 AM3+

intel boardje: Moederbord Intel Asus P8H61-M B3 s1155
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in dit geval is de phenom II NET iets sneller, maar dat verschil is te verwaarlozen. Bron? http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review/7 Deze bron (als ik naar de 970/975/980 kijk -die dus zelfs sneller zouden moeten zijn-) zegt namelijk wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde lijst als antwoorder hierboven http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Phenom+II+X4+965 die bron, de phenom II scoort 2 punten meer, en komt op 4201, ipv 4199.. game benchmarks zijn verder niet echt geschikt om processoren te vergelijken, daar deze vaak niet echt geoptimaliseerd zijn voor multithreading, en de bottleneck bij de 3d ligt. de lijst van cpubenchmark komt van passmark, en is volgens de site een samengesteld gemiddelde van de CPU tests, CPU tests Mathematical operations, compression, encryption, SSE, 3DNow! instructions and more in andere kant, puur CPU tests, geen "framerate" tests, daar je zo over het algemeen 3d kaarten mee test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, had de gamebenches gepakt omdat de vrager in een vorige vraag al aangaf een game-pc te willen bouwen. (maar daar vraagt hij hier niet om, en ik geef het ook niet aan). In andere benchmarks van anand komt de X4 ook beter uit de bus bij niet 3D gerelateerde zaken zie ik.