Wat moet je doen als je geen beeld krijgt?

Ik heb een computer met een a8n-sli motherboard. Ik had een grafische kaart gekocht en windows 7 geïnstalleerd. Plotseling viel het beeld uit; geen error, geen piepje, geen niks niet! Als je hem opnieuw opstartte kreeg je nog steeds geen beeld. We hebben alles al geprobeerd:
- Andere videokaart
- Andere kabel
- Ander scherm
Wat moet ik doen?

P.S. We denken dat het aan de chipset licht, daar zit een passieve koeler (ipv een actieve) op en maar weinig koelpasta...

Toegevoegd na 8 uur:
Update: De computer gaat nu helemaal niet meer aan. Toen ik hem aanzette hoorde ik een soort gekraak en toen viel hij uit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je opnieuw opstart, gaan fans draaien, cd drives/hdd's lampjes knipperen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een videouitgang op het moederbord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de cd drives werken, de fans gaan draaien (ook die van de videokaart en de lampjes gaan aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er zit geen videouitgang op het motherboard, daarvoor heb ik de kaart gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En tijdens de boot 0 beeld, je kan ook niet je BIOS in zogezegd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke videokaart gebruik je, is het er niet een waar extra stroom op moet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg niks geen noppes beeld, mijn scherm blijft op no signal. Ik gebruik een 8800 gt, en de stroomkabel is aangesloten.
Hij deed het eerst wel een hele dag!

Antwoorden (1)

Check alle verbindingen op het moederbord, ook de geheugenchips en kijk of de kaarten goed in hun slots zitten. 'n Kleine contactonderbreking kan ervoor zorgen dat het moederbord zelfs de Power On Self Test niet doorkomt, deze test genereert de piepjes voor OK of Fault. Zelfs een defecte geheugenbank kan dit veroorzaken.

Als verder de fans wel draaien bij inschakelen maar de computer verder niets meer doet dan kun je alleen nog proberen door het verwijderen van de geheugenchips, de computer dan weer aanzetten en horen of ie een aantal piepjes gaat geven. ( 4 of 5) De POST werkt dan wel.
Plaats dan een geheugen chip weer in de eerste bank en start dan opnieuw op. Gaat het nu wel goed dan weet je dat een geheugenchip kapot is. Probeer in ieder geval minstens 2 geheugenchips op deze manier uit.

Als na deze procedure het beeld nog steeds niet verschijnt dan heb je te maken met een defect moederbord.

succes...

Toegevoegd na 10 minuten:
Naar aanleiding van je aanvulling.... probeer een andere voeding als je die hebt. Het kan nu ook zijn dat je voeding het heeft opgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn voeding werkt 100% zeker!