Kan je twee moederborden op elkaar aansluiten zodat je twee keer de kracht van 1 moederbord in je computer hebt?

Met moederbord bedoel ik een volledig uitgerust moederbord met processor, werkgeheugen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een snelle computer zoekt moet je deze lijst even in de gaten houden :) Toegevoegd na 1 minuut:
dit is de snelste tot op heden.
Fujitsu K computer 88,128×8 SPARC64 VIIIfx processors Bronnen:
- http://en.wikipedia.org/wiki/TOP500

Het beste antwoord

Nee, dat kan normaal gesproken niet. In principe zijn het twee losse computers met allebei en hun eigen geheugen, processor(en) en hardware. Ze kunnen met de juiste verbindingen wel informatie met elkaar uitwisselen (denk hierbij aan een netwerk), maar echt verbinden zodat ze elkaars geheugen uit kunnen lezen en elkaars processen kunnen overnemen is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Ligt er aan wat je bedoelt, je kan twee of meerdere computers clusteren zodat je bepaalde berekeningen kan verdelen of meerde computers. Dit kan zelfs online, je kan je daar voor opgeven en zo processortijd afstaan. Folding@home is zo'n project, je kan er ook aan deelnemen met je PS3.

Als je bedoelt om zo een krachtigere gamecomputer te maken moet ik je teleurstellen. Er is ook geen kabel die je van moederbord naar moederbord kan leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
(behalve dan een UTP crosscable, maar die geeft niet het gewenste effect)