Waarom krijg ik nog steeds de melding: "Dit apparaat kan sneller werken"?

Als ik een usb-stick of een externe harddisk aansluit krijg ik die melding terwijl ik een vrij nieuwe computer heb (2 jaar)
Is daar iets aan te doen ?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Met behulp van het prg. Driver Whiz (kostte me wel €35,-) heb ik de nieuwste driver voor m'n usb-poorten gevonden en geïnstalleerd. Ze zijn nu eindelijk lekker snel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook en ik erger me eraan
volgens mij zijn het alledrie USB 2 poorten, twee achterop en 1 opzij van de laptop
als ik op "beschikbare poorten" klik, dan krijg ik een lijst met 6 poorten te zien, met onherkenbare namen.
heb geen externe USB hub erop zitten, alleen een externe schijf weet iemand of ik kan meten of mijn poorten USB 1 of 2 zijn?

Antwoorden (4)

Je USB-poorten werken op de ouderwetse en trage 1.0 norm. Er kunnen twee zaken aan de hand zijn:
Of je moet de juiste drivers installeren voor je moederbord.
Of de poorten zijn echt USB 1.0. Dat is dan niet te veranderen. Je kunt dan voor weinig geld een insteekkaart kopen waar 2.0 poorten opzitten.
escape
13 jaar geleden
U zal op uw pc een beter usb uitgang hebben, de 2.0. Op de 2.0 kun je rapper data doorvoeren. En meschien met geluk heb je al een 3.0 maar ik denk van niet ;-b enja mensen het bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je deze melding krijgt, heb je een usb 2 apparaat aangesloten op een usb 1 poort. Je computer heeft zeker usb 2 poorten, dus je hebt er waarschijnlijk een oude usb-hub op aangesloten met usb 1 poorten. Koop een nieuwe hub en je apparaten werken veel sneller en de melding verdwijnt. De oude hub kan weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het in dit geval zelf opgelost.
Wat ook vaak het probleem is, is namelijk dat mensen de usb poorten aan de voorkant van de pc gebruiken. Deze poorten zijn vaak trager dan de poorten aan de achterkant van de pc. Daarnaast kan het ook voorkomen dat de voorste usb poorten geen stroom leveren voor externe hardeschijven/mobiele telefoons.

Kortom werkt je apparaat niet naar behoren, sluit hem dan aan op een andere usb poort aan de achterkant van de pc.