Hoe kan het dat mijn pc bestanden van nog geen 2mb kopieerd naar een USB stick maar er niets op staat als de USB stick in een andere pc gestopt wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien staat de 'attribute' van die bestanden op 'hidden' en staat op je 2e pc het vinkje bij verborgen bestanden niet laten zien aangevinkt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je je de stick weer terug doet in je eigen pc, zie je dan het bestand(en) wel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik de stick weer terug in mijn pc doe zijn de bestanden allemaal weg. Als ik kijk hoeveel ruimte ik nog op de stick heb blijkt de stick idd helemaal leeg te zijn.

Antwoorden (4)

Als er niets opstaat ligt het aan de usb-stick. Sommigen zijn helaas van mindere kwaliteit.

Een andere mogelijkheid is dat het besturingssysteem waarmee je de bestanden naar de usb-stick kopieert het bestandssysteem van deze usb-stick niet goed begrijpt en daardoor iets fout doet waardoor voor het oorspronkelijke besturingssysteem de bestanden wel op de usbstick staan maar voor het doelsysteem niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oja de USB stick is van Sony 32 GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het van Sony is betekent niet dat het van goede kwaliteit is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Als er niets opstaat ligt het aan de usb-stick. Sommigen zijn helaas van mindere kwaliteit." Wat een kort-door-de-bocht conclusie... Kun je eens duiden waar dit uit blijkt??? Wat ik vind het totale nonsens...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat blijkt uit het feit dat niet alle fabrikanten van usb-sticks hun zaakjes goed op orde brengen bij de fabricatie ervan zoals wel eens beschreven in diverse artikels in enkele computertijdschriften.
Het zou inderdaad kunnen dat de USB helaas defect is, wat u zou kunnen proberen is om de usb stick te formatteren (haal wel alle bestanden eraf! Ik ben niet verantwoordelijk voor bestanden die wegzijn :) )
Formatteren houdt in dat de usb 'schoongemaakt' wordt, en ALLE! bestanden onherstelbaar verwijderen
Hoe doe je dat?
Ik ga er vanuit dat u een windows machine heeft.
Ga naar Mijn computer, druk de rechter muisknop in, ga naar formatteren, (als het goed is komt er nu een menu, waar je in kan selecteren: O.a de naam.
Druk nu op starten, nu vraagt windows :Weet u het zeker? U raakt alle bestanden op de usb kwijt, als u het zeker weet, drukt u op oke !
Ik hoop u voldoende hiermee geholpen te hebben, heeft u nog vragen, aarzel niet!
Max
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een filesystem is wat de computer niet kent, dan zou hij geen driveletter moeten krijgen en dus zou je dan ook geen bestanden kunnen schrijven naar de stick.

Een defecte usb-stick zou kunnen, maar wat vaak het geval is:

Je geeft de computer de opdracht om bestanden te kopiëren naar een usb-stick.
Je "ziet" dit gebeuren, maar het gebeurt alleen nog in het geheugen van de computer.
De daadwerkelijke opdracht wordt dan later uitgevoerd omdat de computer nog bezig is met andere taken.

De data moet nog "geflushed" worden. Doorgezet naar de USB stick.
Dit is 1 van de redenen waarom je een usb-stick eigenlijk pas mag verwijderen nadat je op "veilig verwijderen" hebt geklikt. Dit zorgt er voor dat o.a. het blushen plaatsvind voor je de usb stick uitwerpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alle systemen kennen een driveletter toe. En tussen het herkennen van een filesystem en het niet herkennen ervan zit nog een grijze zone: het herkennen maar niet zo heel goed kennen van het filesystem. In zulk geval gebeurt het wel eens dat voor het ene systeem de bestanden op de opslagdrager wel zichtbaar zijn en voor het andere systeem niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Linux en OSX kennen inderdaad geen driveletter toe. Ik ben (wellicht wat voorbarig) uitgegaan van een Windows-gebruiker. Fat32 wordt door alledrie wel herkent
NTFS in de meeste gevallen tegenwoordig ook wel.
Als het een HFS of EXT2/3, ReiserFS of ander exotisch filesystem betreft kan het best zijn dat het filesystem niet herkent wordt. Het feit dat de vraagsteller wel kan beginnen met kopiëren, geeft aan dat hij de USB Stick (of deze nu een driveletter heeft of dat het een mountpoint is) wel ziet. Een filesystem in een grijze zone? Die een beetje herkent wordt?
Vertel....Ik leer erg graag. Mijn dagelijks werk is digitaal forensisch rechercheonderzoek en data recovery.
Filesystems die "een beetje" herkent worden zijn nieuw voor mij. Natuurlijk..als de vraagsteller data op zijn USB stick zet vanaf een HFS geformatteerde USB stick en deze onder windows wil bekijken, dan geeft dat een probleem, maar ik schat in dat dat hier niet aan de hand is. Wellicht kan de vraagsteller aangeven op wat voor systeem/syestemen hij werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
NTFS bijvoorbeeld, zoals je zelf al aangeeft slechts 'in de meeste gevallen' herkend. Bepaalde linuxdistributies kunnen wel met NTFS overweg maar is dat vanwege het gesloten karakter van dit filesystem wel volgens 'de regels van de kunst'? Ikzelf heb lange tijd problemen gehad met het kopiëren van bestanden vanuit een linuxdistributie naar een NTFS-station. Het is te zeggen: het kopiëren op zich was geen probleem maar het terugvinden van de bestanden vanuit windows wel. De oplossing was destijds een aparte FAT32-partitie waarop ik de bestanden tijdelijk kon parkeren. Want ook andersom gaf het problemen: wanneer ik een bestand vanuit windows op het NTFS-station gezet had en vanuit de linuxdistro wilde bewerken werden de wijzigingen alleen in linux zichtbaar gemaakt tot windows nog eens wijzigingen had aangebracht en het bestand ook voor linux 'nieuw' was. M.a.w. een besturingssysteem kan wel 'denken' dat hij met een bepaald filesystem overweg kan maar ondertussen hier vanalles fout mee doen.
Je hebt je stick misschien op 'veilig verwijderen' staan. Je kunt beter kiezen voor 'snel verwijderen'. Zie bron hieronder voor beschrijving procedure voor de Nederlandse Windows (om je USB-apparaat snel te kunnen verwijderen).

(Ik ga ervan uit dat je een versie van Windows gebruikt).)