Hoe kan het dat mijn pc bestanden van nog geen 2mb kopieerd naar een USB stick maar er niets op staat als de USB stick in een andere pc gestopt wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als er niets opstaat ligt het aan de usb-stick. Sommigen zijn helaas van mindere kwaliteit. Een andere mogelijkheid is dat het besturingssysteem waarmee je de bestanden naar de usb-stick kopieert het bestandssysteem van deze usb-stick niet goed begrijpt en daardoor iets fout doet waardoor voor het oorspronkelijke besturingssysteem de bestanden wel op de usbstick staan maar voor het doelsysteem niet.

Het zou inderdaad kunnen dat de USB helaas defect is, wat u zou kunnen proberen is om de usb stick te formatteren (haal wel alle bestanden eraf! Ik ben niet verantwoordelijk voor bestanden die wegzijn :) ) Formatteren houdt in dat de usb 'schoongemaakt' wordt, en ALLE! bestanden onherstelbaar verwijderen Hoe doe je dat? Ik ga er vanuit dat u een windows machine heeft. Ga naar Mijn computer, druk de rechter muisknop in, ga naar formatteren, (als het goed is komt er nu een menu, waar je in kan selecteren: O.a de naam. Druk nu op starten, nu vraagt windows :Weet u het zeker? U raakt alle bestanden op de usb kwijt, als u het zeker weet, drukt u op oke ! Ik hoop u voldoende hiermee geholpen te hebben, heeft u nog vragen, aarzel niet! Max

Als het een filesystem is wat de computer niet kent, dan zou hij geen driveletter moeten krijgen en dus zou je dan ook geen bestanden kunnen schrijven naar de stick. Een defecte usb-stick zou kunnen, maar wat vaak het geval is: Je geeft de computer de opdracht om bestanden te kopiëren naar een usb-stick. Je "ziet" dit gebeuren, maar het gebeurt alleen nog in het geheugen van de computer. De daadwerkelijke opdracht wordt dan later uitgevoerd omdat de computer nog bezig is met andere taken. De data moet nog "geflushed" worden. Doorgezet naar de USB stick. Dit is 1 van de redenen waarom je een usb-stick eigenlijk pas mag verwijderen nadat je op "veilig verwijderen" hebt geklikt. Dit zorgt er voor dat o.a. het blushen plaatsvind voor je de usb stick uitwerpt.

Je hebt je stick misschien op 'veilig verwijderen' staan. Je kunt beter kiezen voor 'snel verwijderen'. Zie bron hieronder voor beschrijving procedure voor de Nederlandse Windows (om je USB-apparaat snel te kunnen verwijderen). (Ik ga ervan uit dat je een versie van Windows gebruikt).)

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/computers-interne...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100