Kan ik mijn pc veranderen in een gaming-pc via een AMD FX 6300 en toebehoren?

Ik heb een AMD Athlon 64 X2 6000+, een GTX 750 TI, 4GB RAM, een Foxconn A6VMX moederbord, 500 watt Corsair PSU en een HDD van 250 GB.
Kan ik via een AMD FX 6300, Asus M5A78L-M/USB3, Corsair Vengeance 1600-8GB (2x4GB) en een Corsair Carbide 200R mijn pc veranderen in een game-pc?

Mijn behuizing is onbekend sinds hij eigenmerk van de computerwinkel is.

Alvast bedankt.

Bronnen (nieuwe onderdelen):
http://www.amd.com/en-gb/products/processors/desktop/fx

http://www.asus.com/Motherboards/M5A78LMUSB3/overview/

http://www.corsair.com/en-us/vengeance-8gb-dual-channel-ddr3-memory-kit-cmz8gx3m2a1600c9b

http://www.corsair.com/en-us/carbide-series-200r-compact-atx-case

Toegevoegd na 1 minuut:
PS Mijn HDD, PSU en videokaart wil ik behouden sinds die in orde zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat kan en als je voor een beperkt budget je pc van dergelijke upgrade wil voorzien, dan is dat geen slechte keuze. Ben je minder beperkt in je budget? Dan zou ik eens naar de intel-cpu's kijken.

Maar waarom vermeld je je behuizing als je die toch wilt vernieuwen? Ik voorzie 1 probleem. Het moederbord is µATX en dat staat niet in het supportlijstje van corsair voor die behuizing.

Je PSU houden is geen probleem. Je nieuwe configuratie verbruikt slechts enkele watt meer, nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar in ATX past toch prima mATX?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als ik prestaties van CPU op cpubenchmark.net is die van de AMD hoger dan de door tweakers aangeraden i5
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, die ATX heb je gelijk in. vraag me af waarom corsair µATX dan ook niet gewoon in z'n lijstje zet. Wat die cpu betreft heb je ergens ook gelijk, daarom dat ik zei dat het geen slechte keuze is. Toch kan de keuze voor een intel-cpu lonen. Want eerlijk gezegd, de manier waarom het op cpubenchmark wordt uitgerekend is een beetje te kort door de bocht.