Wat is de perfecte desktop voor mij?

Eisen:

- Ik moet er goed op kunnen gamen, ook games met goede graphics zonder dat hij vastloopt.
- Er moeten meerdere programma's & games tegelijk op de pc kunnen staan zonder dat hij gaat vastlopen
- Een bekend merk is niet nodig, als het maar een goed merk is!
- Ik moet er ook gewoon goed op kunnen internetten en dingen voor school doen zoals word
- er moet windows 7 of mac op staan.
- Hij hoeft niet overdreven snel te zijn, maar ik wil geen supersloom spul.

Verder moet het gewoon goed te updaten zijn. Speciale aansluitingen en gedoe is niet nodig. Bluetooth is leuk maar niet nodig, en over een dvd-brander denk ik hetzelfde. Ik heb maar 1 ding nodig om een dvd in te doen, ik gebruik er toch geen 2 tegelijk. Er hoeft maar 1 usb aansluiting in te zitten, want ik heb van die verlengdingen. Maar meer zijn natuurlijk altijd welkom. Ik weet dat ik hoge eisen stel, maar dit is ook wel nodig. Ik wil geen computer die meer heeft dan dit, want dan stijgt alleen de prijs maar. Extra's die ik nooit ga gebruiken zijn dus niet nodig ( zoals eerder genoemde aansluitingen ) Maar alle antwoorden zijn mogelijk. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ik heb geen echte eis voor de prijs ( en dat rijmt :P )

Toegevoegd na 1 minuut:
Er moeten ook zware games en programma's op kunnen staan zonder dat hij te sloom wordt, maar dat heb ik denk ik al gezegt met: Er moeten meerdere programma's & games tegelijk op de pc kunnen staan zonder dat hij gaat vastlopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dan heb je al snel een goeie i7 processor nodig en minimaal 4gb RAM, een krachtige videokaart met 1gb geheugen. Voor veel programma's en spellen heb je ook een grote hardeschijf nodig (of een SSD, nog beter maar ook weer duurder).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor gamen is een i3 al meer dan genoeg, er zijn geen games die meer cores maximaal benutten... en dat houdt weer geld over voor een dikkere 3d kaart, waar je WEL wat aan hebt tijdens gamen.. een ssd is ook niet groter, juist kleiner, 300gb is er niet te krijgen.. (het is wel verdomde veel sneller bij laden, maar heb je niet veel aan met gamen, je laad 1x en speelt 2 uur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor meerdere/zware games en programma's red je het niet met i3 en ik zeg nergens dat SSD's groter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook niet voor minder gaan dan een i5 met zulke wensen. Je kan ook AMD nemen ipv Intel natuurlijk (Phenom II X6 schijnt best een goeie te zijn) dan spaar je ook wat geld uit. Maar je noemt geen budget dus is deze vraag niet goed te beantwoorden eigenlijk. O en wat betreft SSD's:
Ze zijn sneller (een heel stuk sneller) maar ook heel erg veel duurder. Echter kan je prima een kleine SSD nemen om windows bijv op te zetten en daarnaast een normale "lompe" 2 TB harddisk van 7 tientjes voor je spellen. De grootste SSD's die ik ben tegengekomen waren 2 TB en kosten..... 8500 euro ;)
dus die opmerking dat ze niet groter dan 300GB te krijgen zijn is niet waar
Je kunt een merkcomputer kopen, maar je kunt ook een computer zelf samen stellen (of iemand anders) en hem laten maken. Een Intel Core i7 processor is voor jou aan te raden als je zware games en bewerkingen wil toepassen. De videokaart is natuurlijk ook heel belangrijk om (goed) games te kunnen spelen. Persoonlijk kies ik voor Nvidia, dit zijn kwaliteitsvideokaarten, is wel niet heel goedkoop maar goedkoop is duurkoop zeggen ze wel eens. Voor goed games te kunnen spelen is een videokaart met 1 GB geheugen aan te raden.

Het voordeel van een computer zelf samenstellen: je kunt precies jouw computer zo laten maken als je wil, je kan dus zelf kiezen of je allemaal extra dingen erop wil. Het kan je zelfs iets in prijs schelen.

Het is dus persoonlijk wat je het fijnste vind; een merkcomputer kopen of er zelf samenstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf kijk en vergelijk mijn pc onderdelen voor de aanschaf altijd op tweakers.net, maar er klinkt in jouw vraag door dat je niet thuis bent in mhz-en CPU en GPU snelheden:

voor jouw kan ik je van harte het volgende aanraden; de best buy guide van tweakers.net, zij hebben de beste onderdelen vergeleken, en qua prijs de beste waar voor je geld word er geshowd

http://tweakers.net/reviews/2184/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2011.html

deze complete pc's kun je onder andere bestellen via alternate.nl (ook al vind ik deze ietsje duurder als andere sites, hier kun je wel een al reeds in-elkaar-gesleutelde-pc kopen!)

uiteraard ben je goedkoper om alle losse onderdelen via pricewatch los via verschillende webshops bij elkaar te sprokkelen.. mijn pc komt bijvoorbeeld ook bij 4 shops online vandaan, en dat scheelde 200 euro!

veel plezier met je nieuwe pc!