CD-Rom wordt niet meer gelezen hoe kan dit?

Sinds enkele dagen als ik een spel wil spelen lukt het niet of nauwelijks om hem afgespeeld te krijgen.
Nu doe ik er een niet beschadigde CD-rom in van een spel, en je hoort alleen maar tiep, tiep tiep, en dan een hele tijd niks en dan hoor je dat hij hem deels afspeelt dus de het geluid gaat omhoog z.zz.zzzz zoiets.
Heb ook al probleem oplossen etc. gedaan maar staat dat alles correct werkt.
Andere laptop geprobeerd en daar doet hij het wel op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Weet je zeker dat de cd krasvrij, schoon en vrij van vette vingers? Dit zijn allemaal factoren welke de leesbaarheid doen verminderen, of het licht van de laser doen afbuigen wat resulteert in een leesfout. Als het alleen bij dit spel is kan het zijn dat de CD gewoon stuk is, anders zou je een ander spel kunnen proberen, heeft deze ook "leesproblemen" dan ligt het aan de cd-rom speler.

Maak de cd voorzichtig schoon met een droge niet statische doek en leg hem dan opnieuw in de cd-rom speler.