Kan ik het lampje die bij de aan knop van mijn pc uitschakelen wanneer deze in zijn slaapstand is ?

Hallo allemaal ik heb een probleem met mijn pc .

Toen windows xp erop stond was het lampje van mijn aan knop van de pc gewoon uit als ik deze in slaap stand deed en in standby oranje .

Maar nu er windows 7 op staat en ik zet mijn pc in slaapstand brand het oranje lichtje en het is best vervelend want deze staat op mijn slaap kamer dus niet zo prettig als ik slecht in slaap kan komen .

hoop dat jullie een antwoord hebben gr .

Toegevoegd na 4 minuten:
uitzetten is geen optie omdat mijn pc te lang duurt met opstarten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.3K

Antwoorden (3)

Een klein stukje plakband erover plakken is misschien een oplossing...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je PC gaat niet uit, maar gaat in de sluimerstand.
(Dat geeft 'ie aan door het lampje te laten branden)

Let bij het afsluiten dus goed op welke manier van afsluiten je kiest.

Je kunt een desktopcomputer ook uitschakelen door op de aan/uit-knop op de behuizing van de computer te drukken. Als je op de aan/uit-knop drukt, wordt een energiebesparende modus, de slaapstand, ingeschakeld.

Deze funktie kun je aanpassen.
Zie: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Change-what-happens-when-you-press-the-power-button-on-your-computer

Ter info:

De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

De hybride slaapstand is voornamelijk ontworpen voor desktopcomputers. De hybride slaapstand in een combinatie van de slaapstand en de sluimerstand. Geopende documenten en programma worden in het geheugen en op de harde schijf geplaatst en vervolgens wordt op de computer een modus geactiveerd waarin weinig energie wordt verbruikt, zodat u uw werk snel kunt hervatten. Als er plotseling een stroomstoring optreedt, kan Windows uw werk vanaf de harde schijf herstellen. Als de hybride slaapstand is ingeschakeld, wordt de computer automatisch in de hybride slaapstand gezet als u de slaapstand activeert. Op desktopcomputers is de hybride slaapstand standaard ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje afhankelijk van je moederbord, In de bios is onder het kopje power vaak een optie te vinden waar je dat lampje mee kunt uitschakelen.