Mijn Wii remote werkt plotseling niet meer. Wat nu????

Nooit problemen met de Wii. Nu reageren in eens de remotes niet meer. Ik heb alle standaard trucjes al geprobeerd. Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
30.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wil je erbij vermelden wat je bedoeld met standaard trucjes?
Dit kan voor iedereen anders zijn.

Antwoorden (7)

Misschien zijn de batterijen simpelweg leeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sensorbalk is niet goed aangesloten op de Wii.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkt helaas niet. Ik heb al de trucjes al geprobeerd. Ook heb ik alle stekkers eraf gehad en alles opnieuw aangesloten. Ook dit werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op welke afstand gebruik je de remotes? Want te ver van de sensorbalk geeft ook een probleem.
En waar heb je de sensorbalk geplaatst? Deze moet bij de tv staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Standaard trucjes: de sync knopjes, 1+2 ingedrukt houden, aan knop 6 seconden ingedrukt houden. Spanning vijf minuten eraf. Alle stekkers eruit en er weer in.
Hoe weet ik of de sensorbalk het doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Wii wordt dagelijks gebruikt. Daarom vind ik het zo vreemd dat het vandaag ineens niet deed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je toevallig iemand anders in de buurt (een vriend of vriendin) die ook een Wii heeft? Vraag eens of je bij hun de sensorbalk kan uitproberen of deze werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan. Ik ga morgen de buren even vragen. Bedankt
Kijk eens of de sensorbalk wel goedstaat. Soms verschuift die een stukje en maakt hij niet goed contact meer.

Toegevoegd na 52 seconden:
Probeer ook eens om de remote en de Wii opnieuw te syncen, met dat rode knopje naast de batterij en het rode knopje op de Wii zelf tegelijkertijd (staat ook in de handleiding uitgelegd).
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkt helaas niet. Ik heb al de trucjes al geprobeerd. Ook heb ik alle stekkers eraf gehad en alles opnieuw aangesloten. Ook dit werkt niet.
Kimath
12 jaar geleden
Hoe lang heb je de Wii al? Als je nog garantie hebt zou ik teruggaan naar de winkel.
Van wat ik hierboven lees, dat je de meeste zaken reeds geprobeerd hebt en de remotes niet meer reageren vermoed ik dat het een softwaregerelateerd probleem zal zijn.

Alvorens verder te gaan: probeer nog even deze, ik vond deze op een forum (zie bron) : De controllers kun je opnieuw aanmelden door achter het batterij klepje van de controller het rode toetsje in te drukken, daarna het rode toetsje op de wii (voorkant achter klepje) indrukken, daarna op de a van de controller drukken.

Indien dit niet werkt:

Dit wil zeggen dat er iets mis is met de software in je Wii, waardoor er geen correcte interactie meer is met je remote's. Wat kan hieraan gedaan worden? Je kan beginnen met de software te resetten. Dit zal wel als gevolg hebben dat je alle gegevens van je Mii's kwijt bent en geen opgeslagen spellen meer hebt.

Je kan tegenwoordig een Mii - zo een ventje van de Wii - opslaan op een remote controller. Dat zou voorkomen dat je ze kwijt bent.

Als dit het probleem niet oplost kan het zijn dat je Wii bakjes verouderd zijn.
Er zijn nieuwe bakjes met een 'motion controller +' systeem, dit zijn bakjes die de bewegingen nog beter registreren. Er zijn al spellen die enkel nog deze bakjes kunnen gebruiken.

Als je net een update hebt uitgevoerd kan het zijn dat je softwaresysteem enkel nog geschikt is voor de remotes met zo een motion controller + systeem in. Dat zou zeer banaal zijn van Nintendo en absoluut niet eerlijk, dus ik denk van niet, maar het kan!

Ik kan je vervolgens aanraden om terug te gaan naar de plaats waar je de Wii gekocht hebt en daar te vragen wat er kan aan gedaan worden en of ze bekend zijn met het probleem.

Hopelijk helpt het!
Groeten,

JJanom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik de software resetten dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via het instelling menu zou dit moeten lukken, kijk ook even in de handleiding, daar staat dat vermoedelijk in. Ik wil het deze namiddag wel voor je opzoeken!
Probeer hem te reconnecten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een omgebouwde wii of alle spellen origineel?
Werkt de remote helemaal niet meer (gaan geen lampjes op branden?) of komt het handje niet in beeld.
Dit kun je testen door de WII aan te zetten en na reconnect (met de rooie knopjes let wel op dat je batterijen IN de remote hebt bij het connecten, dus bij een oplaadstation, die der even af en normale batterijtjes erin) Als je dit hebt gedaan gaan de blauwe lampjes onder op de remote knipperen en zal ie voor 1 kiezen (hij is de enige remote neem ik aan) als je in het menu zit en je hebt nog geen handje probeer eens op de + en - naast home te drukken.
Gebeurt er dan nog niets dan zou ik eens om een nieuwe remote gaan kijken, die dingen hebben natuurlijk ook een beperkte levensduur, Nintendo moet ergens zijn geld weghalen ;-). Mijn zusje had dit probleem, en zomaar ineens kwam t handje weer tevoorschijn (?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Batterijen checken
- Sensorbalk aansluiting checken en recht zetten
- Wii klepje open maken en Remote, dan op het mini knopje tegelijk drukken