1. Veel sneller (van max 60MB/s naar max 625MB/s theoretisch tenminste).
2. Er kan meer stroom over dus beter geschikt voor USB powered apparaten en het opladen van apparaten. Hoewel dit voor de laatste generatie USB2 ook al van toepassing was.
3. Connector is iets anders maar een oude USB stekker past er gewoon nog in en werkt natuurlijk ook nog maar dan wel op USB2 (of 1) snelheden.
4. De bekabeling is intern anders USB3 werkt dus niet over USB2 kabel.
5. Voor de rest wordt het nogal technisch zoals de mogelijkheid voor full duplex ipv enkel half duplex communicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

3.0 is sneller dan 2.0.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De chip samenstelling en instellingen, een usb 3.0 aansluiting kan tot 10 keer sneller gegevens overdragen dan een 2.0 aansluiting. Let er wel op dan een ontvanger en zender beide 3.0 zijn anders gebruik je namelijk nog steeds de 2.0 verbinding wat wel mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximale overdrachtsnelheid is vele malen sneller. Je hebt hier echter pas wat aan als je ook een 3.0 compatible usb stekker hebt, die er nog niet zoveel zijn.