Glasvezel zorgt voor uitval?

Sinds 2 weken glasvezel en nu houdt de PC er regelmatig zo maar mee op. Hij draait op XP.

Kan dat komen omdat het ding al 5 jaar oud is?

Het gebeurt meestal als er veel programma's tegelijk open staan of als er veel dataverkeer is.

Iemand suggesties voor een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Glasvezel zorgt naar mijn ervaring niet voor uitval/problemen.

Ik zou zeggen dat het aan je computer ligt.

-Misschien is er iets mis met je koeling dat de computer te heet wordt en uit voorzorg uitschakelt.

-Een virus/programma fouten zorgen ervoor dat er op een bepaald punt, als je een bepaalde actie/programma maakt/gebruikt de computer uitvalt.

Bij de 1e zou ik als de pc aanstaat de systeemkast open doen en dan kijken of er iets niet klopt.
Het beste wanneer je dat kan zien is als de pc uitvalt kan je zien of er iets niet normaal is.

Bij de 2e zou ik nadenken wanneer je pc uitvalt.
Is dat telkens wanneer je msn opent of wanneer je firefox opent?
Of is dat elke keer wanneer er een updates gevonden ballonnetje komt?
Misschien heb je niks gemerkt maar is het er wel.
Als je eenmaal denkt dat je iets weet test je het door het te openen.
Als je pc dan uitvalt moet je datgene verwijderen.

Desnoods installeer je je pc helemaal opnieuw met een nieuwe OS.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook een pc gehad die er zomaar mee ophield. oorzaak was een niet correct bevestigde koeling bovenop de processor. het moederbord zat zijdelings tegen de kast waardoor de koelvloeistof weg kon tussen de processor en de koeler. Na de pc plat neer te leggen was het probleem opgelost.