pc op krachtstroom aansluiten kan dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee en dat zou ook nergens op slaan.
MrEinstein
12 jaar geleden
als je je PC kapot wil hebben wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt 'ie wel lekker snel van :-).......heel even

Antwoorden (5)

Je moet eerst weten hoeveel de krachtstroombron is.
Daarna kan je op de transformator van die bij de pc zit controleren of hij deze hoeveelheid stroom kan omzetten naar de hoeveelheid die je pc nodig heeft.
Als de aangeleverde hoeveelheid hoger is, zou ik hem er niet op aansluiten!

Volgens mij heeft een krachtstroombron ook een speciale stekker met 3 of 5 pinnen ipv 2.
Dus als het goed is past de stekker van je pc er ook niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als wilt dat hij zich zelf te ziele brengt dan kan dat anders zou ik het niet doen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onzin
Ja dat kan, gebruik 1 fase en de aarde, of liefst een nul draad. NIET aansluiten op 2 fasen, daartussen staat 380volt. Echter alleen voor noodsituaties gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je krachtstroom 380v is dan zou dat moeten kunnen.
380 volt bestaat uit 3x 220 volt fasen dus één van die fasen met de nuldraad samen is 220 volt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan als de krachtstroomaansluiting behalve de 3-fasen ook een nuldraad heeft.
Tussen één van de fasen en de nul staat gewoon 230V, het maakt niet uit of je de R, S of T fase gebruikt.
Pas wel op met het gewone stopcontact dat je op deze manier wilt aansluiten, de meeste krachtstroom-aansluitingen kunnen veel meer stroom leveren dan de 16A waar het stopcontact voor ontworpen is.
Als je bijvoorbeeld een 125A CEEform aansluiting aftakt met dunne 4 mm2 draden dan kun je groot vuurwerk verwachten als je onbedoeld kortsluiting maakt of je computervoeding defect raakt.
Je zult dus altijd een zekering tussen de fase en het stopcontact moeten opnemen om veilig te zijn.
Bij Conrad zijn trouwens CEEform contactozen verkrijgbaar waar ook een gewoon geaard stopcontact bij ingebouwd is.

Toegevoegd na 3 minuten:
De stroom die door krachtstroom geleverd wordt is gewoon afhankelijk van de belasting die je er aan hangt:
als je een 230W computer op bovenstaande wijze aansluit zal hij gewoon 1A trekken zoals hij ook uit een enkelfasige aansluiting zal doen.