Bestaat er een geluidssplitter dat ik zelf kan bepalen of ik programma's op me boxe of headset heb?

Ik heb nu een headset en boxe op windows 7 maar ik heb wel z'n simpele splitter maar dan hoor ik op headset en boxe hetzelfde. Maar is er ook zoiets dat ik kan kiezen dat ik bijv skype op koptelefoon heb en game geluid op boxe.

Hoe heet dit en waar kan ik zoiets kopen??

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ja dat kan kwestie van een 2e geluidskaartje. Vaak zit er ook een 2e geluidskaartje in een headset gebouwd. Dan kun je in programma's als skype gewoon een andere geluidskaart voor de applicatie kiezen bij de instellingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel bij USB headsets is dat meestal(/altijd?) het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bestaan er en ik heb er zelfs twee van. Een audio splitter heet zoiets. Ik heb net voor je op verschillende sites gekeken, maar het is niet te vinden. Mijn exemplaar heb ik in Japan gekocht.
Ik kom er wel vaker en als je wilt kan ik er een meenemen en opsturen. Je hoeft me alleen de verzendkosten en de splitter te betalen.
Ik zal straks nog een foto ervan bijvoegen. Je kunt er een koptelefoon (met microfoon) op aansluiten en je luidsprekers en ermee switchen. Er is zelfs een volumeknop aan, waarmee je het geluid kunt regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan met een mengpaneel