Kun je 2 laptops door een kabel via hun external monitor aansluiting te verbinden met 1 muis besturen ?

Je ziet dat wel eens dat men 2 monitors naast elkaar heeft staan en dat er maar met 1 muis wordt gewerkt die van het ene naar het andere scherm kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

nee met 2 laptops kan dit niet op deze manier.

zelf heb ik 2 monitors op 1 computer, en 1 muis.

als je met de 2 laptops bezig bent en niet steeds wilt wisselen, kan je wel met een "remote desktop" programma vanaf de ene laptop de andere laptop overnemen. Op deze manier hoef je niet steeds van toetsenbord/muis te wisselen, ik gebruik dit vaak als ik computers repareer voor vrienden/familie, van dat gewissel en gewandel word ik anders alleen maar gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een remote desktop programma en hoe kom ik hieraan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een remote desktop programma, is dat je mee kan kijken op het scherm van een andere computer, en het toetsenbord/de muis over kan nemen.. op de computer die je over wilt nemen installeer je het server programma, op jouw computer gebruik je het viewer programma. zelf gebruik ik tightvnc, vooral omdat het gratis en open source is, maar buiten dat is het ook redelijk simpel (geen 100.000 overbodige knoppen etc). http://www.tightvnc.com/download.php