Hoe kan ik erachter komen welke grafische kaart er in een PC zit?

De drivers zijn niet geïnstalleerd die heb ik er ook niet bij zitten. Hij zit in een PCI slot en ik heb hem er al uit gehaald. Er staat geen merknaam op. Het serienummer komt niet naar voren in Google.

Wat kan ik nog meer doen om er achter te komen welke kaart het is?

Dan heb ik nog een vraag over de WIFI kaart die in de PC zit, dit is de: planet wl 8314

Ik zoek drivers voor die kaart voor windows XP (ja ik weet het is niet veilig)
De PC is niet van mij en de eigenaar wil geen andere Windows erop.
Planet zelf bied die drivers niet aan, alleen voor vista :-S

9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er zijn drie manieren om daar achter te komen:

1.open cmd en typ in ''dxdiag''

2.als dat niet werk probeer dan het programmaatje cpu-z

3. open apparaatbeheer en open het vakje beeldschermaddapters