Zijn minilaptops een hype?

Ik wilde zo'n laptop maar het werd mij in de winkel afgeraden. Het geheugen is niet zo groot en na een jaar op twee zou de computer te traag worden.
Volgens de verkoper is het een hype.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (10)

Het is zeker een hype maar ook een trend die gaat leiden tot de toekomstige wens van veel gebruikers. Namelijk een kleine lichte compacte computer. Bovendien begint technologie een beetje stil te staan wat wil zeggen dat de innovaties te zoeken zijn in klein en compact en niet perse in snelheid of iets dergelijks. Voor de meeste gangbare handelingen op een computer kun je prima volstaan met de capaciteit van zo'n minilaptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wordt natuurlijk niet echt trager, maar de software wordt steeds veeleisender.
Ik moet zeggen: Die Atom-processors zijn niet bijster snel.
Met XP en alleen voor internetten en tekstverwerking is het nog wel te pruimen. Direct moet je over op Windows7 en dan is het niet leuk meer. Die netbooks zijn veel sneller met Linux, maar dat zien veel mensen niet zitten.
De charme zit hem in de afmetingen, maar ik vind die 7" schermpjes net te klein om lekker te kunnen werken.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat jij er mee wilt doen. Wil jij alleen wat internetten en word e.d. dan is die ruim voldoende. Wil je er meer mee, dan moet je eerst kijken of die voldoet. Hype of geen hype, het is maar wat jij er mee wilt doen... denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Geen hype. De volgende stap.

In het begin kon je helemaal niets met een laptop. Werd ook gezegd: niet kopen. Heb je niets aan. Nu heeft de helft vand e kantoren alleen maar latops, omdat je ze mooi mee kan nemen.

ik heb een laptop & een netbook voor werk. laptop voor werk binnenshuis & presentaties in de buurt. Voor reizen in het buitenland heb ik een netbook. Makkelijk en licht om mee te nemen, en je kan in het vliegtuig er ook nog op tikken, zonder dat je ergens in het gangpad moet gaan zitten omdat de persoon voor je de stoel naar achteren heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een netbook is puur ontwikkeld voor als je op reis bent. je hoeft dan geen grote laptop mee te nemen, het is goedkoop en daardoor is het praktisch.
als je een netbook voor alledaagse dingen gebruikt wordt het afgeraden doordat het geheugen, de processor, het scherm, etc veel minder goed zijn dan laptops.

Toegevoegd na 3 minuten:
het is inderdaad wel een hype, kijk maar hoeveel netbooks tegenwoordig geproduceerd worden. kijk maar naar samsung, dell, acer, etc. fabrikanten hebben door dat er veel vraag naar is. toch is het alleen aan te raden om er een te kopen voor als je op reis bent en vaak tussendoor je emails moet controleren en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk raadt zo'n verkoper je een minilaptop af. Hij wil liever dat je een grotere en duurdere laptop koopt! Maar jij bent degene die bepaald wat je wilt; dus als jij tevreden bent met een laptopje met minder geheugen, schijfruimte en snelheid, bijvoorbeeld omdat je al een krachtiger computer hebt, dan moet je zo'n ding gewoon kopen.

Het is inderdaad waar: een minder petitierige laptop is krachtiger. Maar over een jaar of twee is er waarschijnlijk een minilaptop te koop die net zo krachtig is als de laptop die deze verkoper je nu probeerde te verkopen. De huidige minilaptops zijn ook net zo krachtig als de hi-end laptops van twee jaar geleden. Dus als je de computerkracht van 2 jaar geleden wilt maar dan in een veel draagbaarder formaat, dan is zo'n ding voor jou. Wil je daarentegen zoveel mogelijk computerkracht en vind je niet erg om je een breuk te tillen, dan dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de verkoper vind dat, want op een gewone laptop verdiend hij meer. Dus heeft hij gelijk, dat is veel beter. Voor hem dan.

Als je allewn wilt browsen, mailen, tekstverwerken, maat films editten of gaming ben je niet van plan, dan is de bandbreedte van je internet-verbinding en -abonnement VEEL belangrijker dan note- of net-book zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even met zo'n ding gewerkt en vond het een drama. Veel te traag, priegeltoetsenbordje en een klein en slecht scherm. Ze zullen ongetwijfeld steeds beter worden, maar door het gepriegel nooit een alternatief worden voor een 'echte' laptop. Klein en makkelijk draagbaar zijn ze natuurlijk wel, dus voor af en toe een klein klusje misschien best een zinnige aanschaf.
paulus811
14 jaar geleden
Heb een 10 inch mini laptop. Het is handig voor als je even je mail wil checken, een webpagina wil bezoeken, of even op msn wil bijvoorbeeld. Loopt vrij soepel allemaal. Elke computer wordt trager na een besturingssysteem er 2 jaar op te hebben, eigenlijk zou je elke computer om de zoveel tijd opnieuw moeten installeren.

De verkoper zal wel niet veel aan zo'n laptopje verdienen, dus smeert ie je een duurdere aan. ;-)

Het toetsenbord van de asus eeepc 1000h is 95% van de grootte van een normaal toetsenbord. Vrij netjes dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het aantal antwoorden op deze vraag zou ik zeggen: ja hoor... het is een hype