Slechte verbinding door slechte netwerkkaart in laptop?

Hej,

Sinds we verhuisd zijn heb ik problemen met de draadloze verbinding met m'n computer.

In de garage staat een router, en m'n kamer is 2 verdiepingen hoger.
We hebben 2 jaar geleden een PowerLine gekocht van D-link en die deed het zeer goed in ons vorig huis.
Maar nu echter. Is mijn ping in m'n kamer 30 ongeveer, wat zeer goed is, en wat dus ook betekend dat de PowerLine z'n werk doet.

Maar telkens als ik game bijvoorbeeld dan gaat m'n ping opeens naar 1000 of meer voor enkele minuten, en dan weer naar 30 voor een lange tijd.
Zeer vervelend...

Heb dan een paar maanden geleden geprobeerd in de garage te gamen, zodat ik praktisch naast de router zat. En guess what, steeds hetzelfde probleem.

Dus ik denk dat er iets is met m'n netwerkkaart.
Ik had gehoord dat ik naar configuratiescherm-->netwerkverbinding--> en dan m'n router op de eerste plaats zetten ofzoiets. Maar kan het onderdeel "netwerkverbinding" niet vinden..

Zou het kunnen zijn dat dit aan de netwerkkaart van m'n laptop ligt? Moet ik een nieuwe driver downloaden ofzo?

M'n broer heeft de nieuwste gaminglaptop en die gamed beneden op het gelijksvloers en heeft veel minder problemen dan mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (1)

Zet in Wifi verbindingen helemaal je router uit. Dus in je pc/ laptop haal je huidige wifiverbinding weg. Zet ook je powerlink uit, en laat dan je pc/ laptop naar nieuwe verbinding zoeken. Nadat deze geïnstalleerd is kan je weer werken zoals je wilt. Hierna de powerlink resetten en ook weer in de verbinding inschakelen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan 't ook zijn omdat m'n powerlan in een verdeelstekker zit? De powerlan die met de router gekoppeld zit, zit in een verdeelstekker, de powerlan die in me kamer staat, zit rechtstreeks gekoppeld. En hoe bedoel je met: "in je pc haal je je huidige wifiverbindingen weg"? Dus moet ik het wifi netwerk "D-link 19" uitschakelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als eerste is het niet goed dat je je powerlan in een verdeelstekker hebt zitten, dit geeft storingen. In alle handleidingen wordt hiervoor al gewaarschuwd. Dus die solo in wandcontactdoos. En ja, schakel dat uit en haal je hele netwerkverbinding software matig uit je pc/ laptop. Laat je pc/laptop opnieuw zoeken naar een wlan verbinding. Een en ander kan iets anders zijn geworden door de verhuizing. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb 'm via de computer gereset naar fabrieksinstellingen. En dan nog via de powerlans ook (door op da reset knopje te drukken). Wel raar want als ik hem daarna weer insteek heeft ie nog altijd de naam die ik hem 2 jaar geleden gaf (D-link 19).... Enneh, dit is nu het resultaat als ik naar google ping. Nog altijd hetzelfde..
http://i60.tinypic.com/2iitjbl.png
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien terug naar Krefel gaan en een nieuwe vragen? Heb hier 2 jaar garantie op en heb em nu 1,5 jaar.
Ik denk nie da ze kunnen zeggen dat 't mijn fout is want:
1)Ik heb hem nu direct in het stopcontact gestoken, dus zonder verdeelstekker
2)Hij werkte vroeger wel optimaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reset je hem wel als het onder spanning staat anders heeft reset geen zin. Je moet in principe weer een nieuw apparaat detecteren. Wat jij zegt dat hij nog iets van tig terug aangeeft geeft dus aan dat hij niet echt volledig terug gezet/ reset is naar eerste gebruiker. Ook eens proberen zonder dat apparaat er tussen verbinding met je pc/ laptop op internet maken en kijken hoe hij het doet. Succes!