Hoe krijg ik een partitie weer zichtbaar?

Ik heb een harde schijf getransplanteerd (nou ja, laten doen) op mijn nieuwe PC. Deze schijf was gepartioneerd als C: en D: .

Op C: stond windows enzo. Op D: documenten, foto's en allerlei ander (voor mij) belangrijk spul.

Bij de transplantatie is de C: zichtbaar geworden als D:, maar de oude D: is onzichtbaar.

Hoe krijg ik daar weer toegang toe?

(In het nieuwe systeem zijn E: en F: geblokkeerd).

Vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/partitie-verwijderen-terug-zetten.197224 lijkt gerelateerd, maar levert niet de benodigde info.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Klik met je rechtermuisknop op "Computer" en kies voor Beheren. Klik nu in het linkerlijstje op Schijfbeheer.

Waarschijnlijk zie je daar je partitie wel terug, maar zonder schijfletter. Klik met je rechtermuisknop op die partitie en kies voor Stationsletter wijzigen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die het enige is, heb je wel veel mazzel. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt een goede stap in de richting, maar partitie is niet zichtbaar.
Je zou met een partitie programma kunnen kijken, waar evt. nog een vrije/niet gedefinieerde partitie is en die een drive-letter geven.
Als de harde schijf getransplanteerd is (op een andere harde schijf is overgezet?), dan heb je toch nog de oude harde schijf met alle data en die kan je dan op een lege partitie op de nieuwe harde schijf zetten.