Waar vind ik recente snelheidstests van harde schijven?

Voor mijn nieuwe PC (een desktop) zoek ik een harde schijf. Om merk en model te kiezen, wil ik graag wat snelheidstests zien. Ik vind echter nauwelijks recente vergelijkende tests voor mijn gewenste soort schijven.

Waar vind ik goede vergelijkende tests, uit 2011 of 2012?

Toegevoegd na 1 minuut:

Oh ja, ik zoek het volgende:
--  Capaciteit: 2 TB.
--  Desktopmodel.
--  Belangrijkste wens: snelheid.
--  Tweede wens: geen herrie.

RAID-opstellingen komen niet in aanmerking, die leveren in de praktijk te weinig snelheidswinst op.

(Of er ook een SSD in de computer zal komen is een andere vraag, die losstaat van de keuze van de harde schijf.)

Het gaat me op dit moment dus puur om vergelijkende snelheidstests, waarbij het fijn zou zijn als bij zo'n snelheidstest ook het geluidsniveau zou worden gemeten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij computer totaal vond ik een test uit 2011: http://computertotaal.nl/hardware/22839-test-grote-harde-schijven/3.html Wellicht kun je daar iets mee? Toegevoegd na 21 uur: Je zou natuurlijk ook nog kunnen denken over een striped set van 4 x 512 Gb SSD. Groot, stil en snel! (niet goedkoop...) Toegevoegd na 21 uur: Je hebt zelfs al 1 Tb SSD schijven, maar die zijn (nog) wel extreem duur.

Nero DriveSpeed gratis downloaden

Al gekeken op hardware.info?

de nieuwere hardeschijven zijn niet zo traag het zal weinig uitmaken welke hardeschijf je haalt ik beveel je een seagate barracuda aan die staan bekend om een langere levensduur wil je echt snelheid hebben kan je altijd kiezen voor een hardeschijf voor je grote bestanden en dan een klein ssd`tje voor windows en wat programma`s dat werkt het allersnelste Gr.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100