Is een AMD Athlon 4400+ 64 X2 2,4Ghz processor snel in deze tijd?

Vergleken met andere processoren dan. Is mijn computerprocessor snel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Niet bepaald snel te noemen, de vraag is meer of dat voor jouw gebruik uitmaakt. Ik weet niet wat je er mee doet maar mailen/surfen/youtube filmpje kijken zal allemaal prima gaan. Als je wil gamen zal je met een leuke videokaart nog best wat kunnen doen. Alleen als je veel videobewerken doet of high-end graphics wil zou ik een upgrade doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mischien iets meer uitleg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er benchmarks bij kunnen zoeken, maar aangezien ik via een iphone antwoord gaat dit niet makkelijk. Daarnaast is het een dual-core die niet al te hoog geclockt is (zelfs dat zegt niet alles), terwijl hoger geclockte quadcores met functies als hyperthreading en turboboost standaard zijn (/worden). - Denk dan aan core i5's (en core i5 is al middensegment).
AMD zelf heeft ondertussen al hoger geclockte octacores uitgebracht, en voor relatief erg krappe budgets kun je tegenwoordig al snellere processors kopen van dit merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Thijs dat klopt, maar snelheid is relatief. Het ligt er dus maar net aan waar je het mee vergelijkt. - En budget laptops zijn relatief óók langzaam.
Nee niet echt, deze is wel geschikt voor laag CPU gebruik zoals teksten in word enz. Maar niet voor spellen en ook niet zo heel goed voor video's maken. Dus het licht eraan waar je hem voor gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deze processor is nog wel te gamen (minimum settings), mits je er een fatsoenlijke videokaart bijzet..
Maar snelheid van processors is relatief en moet vergeleken worden met andere processors. Het topsegment processors is gewoon overkill als je gaat gamen, aangezien de GPU veel belangrijker is bij games.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nieuwe spellen ga spelen gaat dit echt niet lukken hoor. Zelfs al zet je die op minimum settings. Je computer zal dan heel erg gaan "laggen". En de die hard gamer wil natuurlijk niet altijd met minimum settings spelen :D