Ik heb een probleem met me pc, ik heb geen geluid meer!! Bij configuratie scherm (geluiden) kan ik ook niksmeer doen.. Wat nu?? Wie kan me helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

Mogelijk is de driver (software om geluidskaart aan te sturen) van de geluidskaart op een of andere manier verdwenen of onwerkzaam geworden. Staat de volume open in de PC? Als je weet wat het merk en type geluidskaart is, dan kun je via internet vaak de drivers opnieuw downloaden. Laat er ff een handig iemand naar kijken voordat je van alles en nog wat doet wat alleen maar schadelijk is. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek in app beheer/hardware welke geluidskaart je hebt en download/installer dan de drivers voor jouw kaart via,

www.driverguide.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt Ifix proberen, heeft mij vaak geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn je boxen niet stuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn meer mogelijkheden.

1) Je geluidskaart is slecht ondersteund.
google de driver van jouw type geluidskaart en installeer dit programma.

2) Je hebt in de startbalk rechts onderin een menu zitten.
het zit onder het luisprekertje.
hier onder zitten een aantal vakjes die geluid aan of uit zetten.
deze zijn voor je boxen of voor je microfoon.
kijk of het vakje bij lijn ingang aan staat gevinkt.
Niet elk OS is hetzelfde. het kan zijn dat de schuif van de luidsprekers op 0 staat of je vindt een lijst met geluiden en een vakje.
probeer even iets ermee.

3) Je hebt een kabel verkeerd aangesloten.
kijk of je de boxen hebt aangesloten op je geluidskaart.

4) Je hebt een on board geluidskaart die conflicteert met je eigen geluidskaart.
zet de onboard kaart uit bij configuratiescherm. klik op apparaatbeheer, dan op besturing voor geluiden video en spelletjes.
en dan op eigenschappen van de geluidskaart.
zet hem uit.
deze menus werken steeds anders, dus het is even puzzelen, omdat ik niet weet welke systemen je gebruikt.
vergeet niet om te kijken of je eigen geluidskaart aan staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt erop dat of de driver is weggevallen of dat de geluidskaart het begeven heeft.

je kunt het gratis programma HWinfo downloaden en opstarten en dan kun je bij audio kijken of je geluidskaart nog wel gezien wordt door je systeem. Als je de kaart ziet dan kun je via systeem/ apparaatbeheer je driver opnieuw installeren met de cd of dvd die je bij je pc gekregen hebt, of met een driver die je van internet download. Let bij het downloaden wel op dat je dit doet bij de fabrikant en niet bij een andere website, deze vragen of geld of/en installeren meer rommel op je pc dan je lief is.

Zie je de geluidskaart niet dan is er meer aan de hand. Als het geluid onboard is kan het lastig worden, heb je een losse kaart dan kun je deze vervangen. Wat ook nog kan is, als je geluid onboard hebt, dat het in je bios uit staat. Meestal kom je met DEL meerdere malen intoetsen bij het opstarten in de bios waar je mogelijk de geluidskaart in of uit kunt schakelen, met F10 kun je de bios afsluiten en opslaan.