Zijn externe harddisken onderling uitwisselbaar?

Ik heb een paar externe HD's, elk met weer een iets andere voeding en aansluiting (usb2/usb3/esata).

Als er een voeding stuk zou gaan, kan ik dan gewoon de fysieke HD uit de behuizing slopen en in de behuizing van een ander zetten?
(En zou dan ook bv de snelheid van usb2 in usb3 veranderen?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

de spanning voor alle sata harde schijven is gelijk, 3.3 en 5 Volt. Deze schijven kun je in elke voor sata geschikte behuizing zetten van de goede maat (1,8, 2,5 of 3,5 inch). Ide schijven werkte op 12 en 5 volt, hier heb je behuizing voor nodig waar een ide schijf in kan, deze zijn minder gemakkelijk verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja zolang alle disks maar wel allemaal SATA zijn en 2.5".

Toegevoegd na 46 seconden:
Of allemaal 3.5", als ze dus maar het zelfde van grootte en van aansluiting zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan die voeding etc dat ook aan? Ik kan me voorstellen dat sommige types HD's meer stroom verbruiken dan andere, en wellicht dus een sterkere voeding nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5400 vs 7200 RPM, bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 7200 rpm zal iets mee voeding nodig hebben dan een 5400 maar de voeding is doorgaans zodanig gedimensioneerd dat er wel een zekere marge is die dit opvangt.
Dat is bij 3.5" drives, bij 2.5" drivejes moeten ze allen toch al van dezelfde usb stroompot kunnen schaften ;)