Een replacement accu is dat een nieuwe accu ?

Ik ben in het bezit van een laptop * toshiba satellite L 550 13 K
de batterij ( accu ) doet het niet meer dus ik moet een nieuwe hebben.
Nu zie ik dat u op een bepaalde website een
replacement laptop accu Artikelnummer: 10601
voor € 49,95 hebt staan.
dat mogelijks voor mijn laptop in aanmerking zou kunnen komen
*De gegevens op mijn huidige batterij *
*Toshiba Li on battery pack *
*Model PA3534U-1BRS*
**
*DC 10.8V/10.8+ 44WH*
**
*Als ik in de winkel of op andere websites kijk zou een accu voor mijn laptop tussen de 70 a 120 euro liggen.

Dus vraag ik me af of replacement wil zeggen een reeds gebruikte of gereviseerde accu ? Hier is ook maar 1 jaar garantie op !
Hoe komt dat groot prijsverschil ?

Of waar kan ik het best en liefst zo voordelig mogelijk een andere accu voor mijn laptop kopen ? ( Laptop is al wel wat jaartjes oud dus wil er zo weinig mogelijk kosten aan doen )

Alvast bedankt voor jullie reactie en advies !

11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Een replacement accu is een letterlijk een "vervangings accu".

Dat zijn gewoon nieuwe accu's die de oude accu vervangt.
Alleen, er zijn merkeigen accu's die meestal veel duurder zijn dan "merkloze" accu's.
Dit komt omdat de fabrikant van de laptops het meeste kan verdienen aan de vervanging van essentiële onderdelen zoals accu's.

Laptops worden voor onwaarschijnlijk lage prijzen verkocht. De marges voor de fabrikanten hierop zijn minimaal. Omdat verlies een beetje goed te maken worden allerlei accessoires en belangrijke onderdelen onder eigen merknaam verkocht waarop een veel hoger winstaandeel zit. In de garantie voorwaarden en gebruiksaanwijzingen wordt ook vaak aangedrongen om onderdelen zoals accu's alleen met originele onderdelen.

Qua kwaliteit maakt het niet zoveel uit of je een merkaccu koopt of een die geen merk heeft. Ze presteren allebei even goed, de levensduur hangt tenslotte ook af van de intensiteit van het gebruik.
Heel vaak komen zowel de merkaccu als de merkloze accu uit dezelfde fabriek.

Waar op gelet moet worden bij de aanschaf van een vervangings accu is ondermeer het voltage en de capaciteit, de afmetingen en de aansluitpunten. Maar meestal is voor elk type aangegeven voor welke laptop de accu geschikt is.

Toegevoegd na 2 minuten:
...alleen met originele onderdelen te vervangen. (moest dat zijn dus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
thx voor je heel duidelijke uitleg !

Andere antwoorden (1)

Het is waarschijnlijk of een namaak compatible accu, of ze kunnen heel goedkoop inkopen.