Bestaat er een kaart voor de computer die normaal analoog beeld om kan zetten naar HD of digitaal beeld (dus vergelijkbaar met een upc mediabox)?

Bestaat er een PCI kaart met een analoge tv aansluiting die analoog beeld en geluid om zet naar digitaal beeld tot eventueel HD beeld. In principe doet een mediabox van bijv. upc het zelfde, het analoge beeld word omgezet naar digitaal want mijn antenne gaat rechtstreeks naar de mediabox.

Toegevoegd na 1 minuut:
en natuurlijk zonder maandelijks kosten dus gewoon eigenljk ene soort van een concerter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ja, zoiets heet een TV-tuner kaart. Dus buiten dat je met zo'n kaart een composiet analoog video signaal kunt converteren, kun je ook nog eens een antenne/kabel signaal aansluiten, omdat er een tuner in zit. Hauppauge maakt ze.

Van de kwaliteit moet je niet veel verwachten, HD zal het zeker niet worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hoe kan bijvoorbeeld upc wél met zo n box het beeld omzetten naar digitaal en eventueel HD
jc54
12 jaar geleden
Bij mijn weten is het een kaart waar je een antenne aansluiting op hebt zitten, en geeft hij analoog signaal door naar je monitor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wesleyw: Misschien bedoel je DVB-C signalen? Dat is digitale TV op de kabel. De meeste zenders zitten tegenwoordig dubbel op de kabel, in analoge vorm en digitale.
@jc54: Heel vroeger waren er inderdaad kaarten die het beeldsignaal mixten met dat van je PC, met een genlock om de beeld frequenties op elkaar aan te passen. Maar ik heb op mijn Medion PC toch echt een tunerkaart zitten waar ik ook mee kan opnemen. Dus het wordt wel degelijk gedigitaliseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owkee, mr is het gedigitaliseerde beeld aanzienlijk beter beeld, en is het beeld te vergelijken met het beeld dat upc of ziggo bijvoorbeeld aanbied als digitale tv?