Wat kan er aan de hand zijn met deze i486 gebaseerde PC?

Ik heb een oude Intel I486 gebaseerde computer gekregen, ondanks dat ik het RAM en de videokaart er opnieuw in heb gezet, maar het scherm blijft zwart. Ook heb ik geprobeerd de CMOS te resetten maar er gebeurt niks. De CMOS batterij lekte en ik heb die vervangen door een CR3032 batterij met houder. Voedingspanningen gemeten en die zijn allemaal goed.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
War zie/hoor je wel als je de computer aanzet?

Antwoorden (1)

Tja, dat kunnen nog veel zaken zijn. Indien er een onboard grafische kaart in zit, probeer hem maar op te starten zonder de losse kaart. Met de stofzuiger stof weghalen, CPU en RAM verwijderen en weer plaatsen.
Indien er niks te zien is op het scherm is EN er ook helemaal geen pieptonen klinken, kan ook gewoon de spanningsverzorging stuk zijn (HD start wel, ventilatoren gaan draaien en LEDs gaan wel aan?).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ECHT NIET met de stofzuiger stof weghalen, er komt statische elektriciteit vanaf, je moet het doen met zo'n "compressed air" ding.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan, maar dan zit de hele kamer onder het stof.