Het toetsenbord(Trust) van mijn pc werkt averechts.Laat bij het intoetsen andere tekens zien dan op de toets vermeld staan. Hoe hef ik dit weer op?

Ik heb Windows XP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (5)

Door de taal van het toetsenbord in te stellen op Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch lijkt me dit antwoord beter dan 'een reboot doet goed'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij wat voor toetsenbord Marcelhendrik heeft? Wellicht heeft hij een AZERTY? Maar we zijn er over eens dat het aan de taalinstellingen van het toetsenbord ligt.
ik heb hier ook ooit last van gehad, bij mij was het opgelost nadat ik de computer overnieuw had opgestart. probeer dat eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dit gisteren hier op goeievraag.
Maar in office werkte het allemaal prima.

Opnieuw opgestart, ging het weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door CTRL+SHIFT tegelijk in te drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat je toetsenbord staat ingesteld op "Nederlands". De Nederlandse indeling van tekens en SHIFT tekens is anders dan die van de VS. Echter de VS indeling is de meest gebruikelijke indeling, zoals ook op de meeste toetsenborden zijn vermeld.

Het heeft dus niets met het type toetsenbord of merk te maken.

2 oplossingen:
- Kijk rechts onderin op je taakbalk, nog voor de tijd/datum en internetverbing icoon. Soms staat daar een klein toetsenbord-symbooltje daarnaast met VS, EN (van Engels) of NL in een blauw 4-kantje. Klik met je linker muisknop op VS of NL en zorg dat hij op VS of EN komt te staan.
- Als dit symbooltje niet te zien in is ga naar je configuratie scherm en klik op regio en Taal. Klik dan op het tabje: Toestenbord taal en zorg dan hier dat je eindigt met VS of EN als taal.

LET OP! Deze talen kunnen per-ongeluk zijn ingesteld per programma. Het zou kunnen zijn dat hij dus weer verspringt.

LET OP 2! Ik heb dit probleem vaker oplost voor mensen voor mijn werk. Het aanpassen van de toetsenbord-taal verhelpt niet altijd het probleem. Ondanks het het wel de oorzaak is ervan lijkt een computer niet altijd te reageren op de wijziging. Mijn kennis houdt hier dan ook op.

Volg eventueel mijn bron op als het niet lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
http://tinypic.com/r/2s1xdl3/7 Als het terugkomt alles behalve Verenigde Staten verwijderen zoals in het plaatje wat ik link.