De printer is geen netwerk printer maar kan ik via een USB wifi adapter daar wel een netwerk printer van maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Het beste antwoord

Zoals uit bovenstaand antwoord te lezen is heb je inderdaad een printerserver nodig. Een standaard server van bijvoorbeeld Conrad zal echter niet de extra funties van de printer ondersteunen. Als je dat wilt zal een een printserver moeten kopen voor jouw specifieke printer; dit loopt behoorlijk in de papieren.
Een alternatief is een meer algemene netwerkserver. Hierop kan je niet alleen je printer aansluiten ( voor standaard afdruktaken) maar bijvoorbeeld ook een hardeschijf die je in het netwerk kan delen.
Voor een voorbeeld zie:

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTE1NzA4NDc4MDQ=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Dusb%2Bnetwerk%26fh_secondid%3Dnl2993881%26fh_lister_pos%3D15%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dusb%255cu0020netwerk%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch

Is ook goedkoper dan een printserver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een printerserver nodig; op sommige routers zit een USB-poort die je als printerpoort kan gebruiken. Je kan dan via LAN/Wifi op je printer printen. Heeft de router deze mogelijkheid niet, dan kun je losse printerserver kopen die (al of niet voorzien is van Wifi) aan/tussen je netwerk en printer. De printer installeer je dan als netwerkprinter of als lokale printer aan een TCP/IP poort. Een normale USB-Wifi adapter is daar niet geschikt voor; het moet wel een printerserver zijn.