Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn videokaart aan de praat?

Ik heb een laptop met daarin een NVIDIA GeForce GT 525M.
Ik heb de recentste driver geïnstalleerd.
Mijn computer vindt dat er geen videokaart is aangesloten (max. resolutie = 1024 x 768). Als ik op het NVIDIA- configuratiescherm klik, krijg ik de volgende melding:
"NVIDIA-beeldscherminstellingen zijn niet beschikbaar.
U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een NVIDIA GPU."

Overige info:
- Bij apparaatbeheer heb ik Intel HD Graphics (onboard-videokaart) uitgeschakeld. NVIDIA staat uiteraard ingeschakeld.

Normaal gesproken kan ik wel redelijk met computers om gaan, maar hier tast ik even in het duister.

Hulde aan diegene met het goede antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja ik weet het vrij zeker, het uitschakelen van de Intel veroorzaakt het probleem, je laptop wil die als eerste aanspreken (bij rustig gebruik). Echter is deze niet aanwezig, en omdat er geen zwaar gebruik van graphics is wordt de nVidia niet ingeschakeld.
Deze dubbele videokaart combi's zijn vaker problematisch(zie bron). Als je geen problemen had met vorige drivers zou ik daar terug naar gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah. Jouw antwoord en reactie verklaren een hoop. Ik was in de overtuiging dat zolang mijn Intel ingeschakeld was, NVIDIA niet werkte. In dxdiag werd namelijk ook aangegeven dat Intel mijn videokaart was. Ik dacht dus dat het 't een of het ander was, niet dat ze samenwerkte, nog nooit van gehoord ook. Na inschakeling van Intel werkt alles gewoon weer. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook zo dat dan de een, dan de ander werkt, alleen berekend de laptop wanneer de een ingeschakeld moet worden en wanneer de ander. Als je laptop dan een videokaart niet vindt raakt hij in de war.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu ik hiervan op de hoogte ben is mijn vraag opgelost. +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding