Wat is er zo bijzonder aan de iPhone?

Iedereen die er een heeft een is laaiend enthousiast over, maar als je bedenkt dat hij 2x zo duur is dan een gemiddelde telefoon, en er maar weinig mee kan. Ik heb een Diamond en daar kan ik wel mee filmen, daar kan ik wel zelf bepalen welke software ik erop zet, daar kan ik wel tekst knippen en plakken, daar kan ik wel zelf een provider kiezen, daar kan ik wel zelf de batterij vervangen, daar heb ik een mooi hoge resolutie VGA scherm, daar kan ik wel mee video-bellen, etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De iPhone heeft een goede marktingcampagne, dat maakt hem interessant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar waarom blijven die mensen er dan enthousiast over?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk vanwege de status die de marketingcampagne suggereert. Qua mogelijkheden zijn er tal van andere apparaten te vinden met evenveel, zoniet meer mogelijkheden.
Een IPhone koop je voor de heb, voor de status. Net als een Porsche, heel veel auto voor heel heel veel geld.

Als je om die status weinig geeft wacht je een jaar (of 2), en neemt zo'n Google Android of wat de markt nog meer brengt strax.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nu wilt hebben wat alleen Apple te bieden heeft, dan moet je er voor gaan! Als je nu Apple functionaliteit wilt voor de prijs van over twee jaar, ja, dan kan ik je niet helpen ;-)
De iPhone is meester als het neerkomt op gebruiksgemak. Het multitouch scherm laat zich op een natuurlijk manier bedienen, en het toestel heeft een zeer intuitieve interface. Geef het toestel aan een kind of een volwassene, beide kunnen er wel mee overweg gaan.

Tuurlijk, qua technische specs. is de iPhone niet heel bijzonder (menig andere telefoons hebben betere specs). Daarbij komt ook nog eens kijken dat Apple gewoon te arrogant is om sommige opties al te implementeren (bv copy - paste optie, of TomTom navigate).

Toch lijkt het totale plaatje compleet te zijn: een design toestel, met een modern besturingsinterface, dat wel soepel werkt (sorry WM).

niet om Apple te promoten ofzo, maar:

- de iPhone is niet 2 keer zo duur dan andere telefoons. Koop jij maar eens een losse Samsung Omnia ofzo in de winkel, dan leg je al gauw 600 euro neer, waar de 8GB iPhone 525 euro kost.

- het heeft weinig met reclame te maken. Ik zie veel vaker een nokia of samsung reclame voorbij komen dan iPhone reclame.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij je zin... maar als hij al die dingen NIET kan en kost nog steeds meer dan bijvoorbeeld een HTC Touch Pro, weet ik wat ik moet kiezen.
Het originele ontwerp zal nooit te copieren zijn. Apple = status, glalmour, gebruiksvriendelijkheid, applications = Steve Jobs