Welke onderdelen/kennis heb ik nodig voor het bouwen van deze schakeling?

Ik wil een schakeling bouwen dat op een bepaald moment vanaf mijn computer een signaal wordt verstuurd naar een elektromotortje die dan gaat draaien naar links of rechts.
Weet iemand hoe ik dit kan doen en wat voor chip/hardware ik daarvoor nodig heb?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zal mijn precieze probleem uitleggen. Ik ben bezig met het maken van een fingerprint beveiligingssysteem voor mijn kamerdeur. Ik doe dit voor mijn lol, dus wil daarom geen kant en klare deurhendel met fingerprint kopen. Ik heb nu dus een fingerprintreader, een pc en de software die weet wanneer je de juiste vinger hebt.

Ik heb de codes daarvoor allemaal al geschreven. Ik ben verder niet zo goed met schakelingen, daarom vroeg ik hierom. Mijn pc weet nu wanneer ik met mijn vinger erop druk. Ik wil dat wanneer dat gebeurt, er een signaal naar de elektromotor gaat die dan mijn sleutel draait. De elektromotor staat er ook al geïnstalleerd. Het gaat om een 3.6 V elektro motor uit een elektrische schroevendraaier. Nu weet ik dus niet hoe ik er voor kan zorgen dat mijn computersignaal de elektromotor aanstuurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik ben begonnen met de arduino dat is een microcontroller waarmee je van alles kunt aansturen (servo . Motoren. Sensoren) en het internet staat vol met voorbeelden "sketches" de kosten vallen de arduino kost 23 € en dan de losse onderdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan de schakeling kant en klaar kopen, is voordeliger dan zelf bouwen.
Als je een gelijkstroom-motortje gebruikt en dat aansluit op de common contacten van beide relais en dan de voeding + en - aansluit op resp. beide normally open en beide normally closed contacten dan zal het motortje linksom draaien als je het ene relais bekrachtigd, rechtsom als je het andere relais bekrachtigd.
Anders heeft ook Conrad diverse USB-relaiskaarten waar je hetzelfde mee kunt.

Toegevoegd na 1 minuut:
bekrachtigd = bekrachtigt ;-$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is idd nog makkelijker, maarja leer je dan iets van:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel voor de reactie. Ik zal mijn precieze probleem uitleggen. Ik ben bezig met het maken van een fingerprint beveiligingssysteem voor mijn kamerdeur. Ik doe dit voor mijn lol, dus wil daarom geen kant en klare deurhendel met fingerprint kopen. Ik heb nu dus een fingerprintreader, een pc en de software die weet wanneer je de juiste vinger hebt. Ik heb de codes daarvoor allemaal al geschreven. Ik ben verder niet zo goed met schakelingen, daarom vroeg ik hierom. Mijn pc weet nu wanneer ik met mijn vinger erop druk. Ik wil dat wanneer dat gebeurt, er een signaal naar de elektromotor gaat die dan mijn sleutel draait. De elektromotor staat er ook al geïnstalleerd. Het gaat om een 3.6 V elektro motor uit een elektrische schroevendraaier. Nu weet ik dus niet hoe ik er voor kan zorgen dat mijn computersignaal de elektromotor aanstuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@1000uF: natuurlijk is het leerzaam om zelf het wiel opnieuw uit te vinden, maar ik ging er toch al van uit dat het geen schoolopgave was.
De aanvulling van fb07 heeft mij hierin gelijk gegeven, al staat het hem natuurlijk vrij om zijn kennis te vermeerderen met het zelf programmeren van een Atmel of PIC chip. ;-)
kennis: programmeren (voor de software)
hardware: kennis van algemene elektronica.

Je zult iets moeten maken dat via usb of RS232 of parallelle aansluiting van pc iets van een microcontroller aanstuurt.
Deze zal met behulp van b.v. een FET de motor kunnen aansturen.

Als je het op school doet kun je gebruik maken van b.v. Labview met bijbehorende hardware