Kan je vab afstand printen?

Ik heb 2 computers bij de ene staat een printer maar als ik vanaf de andere wil prnten moet ik dus het dus op een usb stick zetten enz. Kan het ook anders via het internet?

Toegevoegd na 21 uur:
"kan je VAN afstand printen?" bedoel ik natuurlijk!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het kan absoluut. Wel moet je printer er geschikt voor zijn, of moet je een printserver hebben. Dat laatste is een kastje dat je aansluit op een printer, en op het internet - je kunt dan via de printserver printen. Je kunt ook een PC als printserver gebruiken, maar dan moet die PC wel aan blijven staan.

Er zijn printers te koop die je kunt configureren om via het internet (of wat veiliger, via je thuisnetwerk) beschikbaar te zijn voor alle computers die hem weten te vinden.

Voor het geval dat je een van je computers (degene die nu op de printer zit aangesloten) wilt gebruiken als printserver, en de beide computers op hetzelfde netwerk aangesloten zitten, bij deze een paar eenvoudige instructies. Ik ben er vanuit gegaan dat die computer op Engelse Windows 7 draait.

1. Klik op Start
2. Klik op Control Panel
3. Klik op Network and Sharing Center
4. Klik op Change Advanced sharing settings
5. Open "Home or Work" en vink daaronder "Turn on file and print sharing" aan.
6. Klik op "Save Changes".

7. Klik op Start
8. Klik op Devices and Printers
9. Rechts-klik op de printer die je wilt delen
10. Klik op Properties
11. Onder de tab "Sharing" vink je vervolgens "Share this printer" aan.

Je kunt nu vanaf de andere PC een netwerkprinter toevoegen. Om dat te doen voeg je volgens de normale procedure een printer toe, en vul je het IP-adres van de PC in die aan de printer is gekoppeld. Je zou nu netjes de printer moeten kunnen zien, en moeten kunnen printen vanaf beide PC's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja maar daar heb je een bepaald soort printer voor nodig, bijvoorbeeld een hp. Dan kan je via internet printen, met een programma op je computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle HP printers hebben netwerkondersteuning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoelde ik te zeggen met bijvoorbeeld een hp printer. Dan ga ik ervan uit dat mensen snappen dat het om een hp printer met internet gaat
Ik neem aan dat beide pc's op hetzelfde netwerk zijn aangesloten (zelfde router/modem). Indien dat geval is kan je de printer "delen". Zie netwerkinstellingen van de pc waar de printer aan hangt. Hierdoor kan je van de losse pc een printopdracht naar de printer versturen. Hiervoor moet de pc waar de printer aan "hangt" wel aanstaan.