Minilaptop start niet op zonder oplader. Hoe los ik dit op?

Ik heb 2 jaar geleden een minilaptop gekocht. Hij deed het prima maar na een jaar wou hij niet meer aan. Ik deed hem aan de oplader en toen ging hij wel aan maar bleef op 0% staan. Ik wil heel graag dat dit is opgelost

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwestie van kapotte accu. Nieuwe accu kopen is de enige oplossing, om zonder netvoeding op te starten en/of te werken. Anders altijd met de netvoeding erop werken. Haal dan, voor de veiligheid, de accu eruit. Succes!

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is je accu ding van je laptop stuk, had ik ook ontzettend vervelend hij viel telkens uit zonder lader
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een accu heeft helaas niet het eeuwige leven. Vooral niet als hij meerdere malen per dag aan de lader hangt. Ik heb zelf mijn laptop ook continue aan de lader hangen, maar dit is eigenlijk helemaal niet goed voor de accu (batterij). De accu wordt "lui" zoals dat in vaktermen wordt genoemd. De enige oplossing is een nieuwe accu. Er zijn vast een hoop imitatieaccu's in omloop, die niet zo duur zijn als een origineel. Of ze dezelfde kwaliteit waarborgen, dat durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hetzelfde probleem. Een vakman vertelde mij dat het komt door óverladen en dat als de accu kapot is, je deze beter kunt verwijderen. Nu loop ik telkens, als ik vergeet de laptop aan te sluiten, deze opeens, zonder te flikkeren, uitvalt. Héél vervelend!

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt dus kiezen voor een andere accu of altijd opstarten via de stekker.